Metro zanotowało wzrost sprzedaży. Sieć Real notuje spadek

Według wstępnych wyników, w roku obrotowym 2012, Metro Group zanotowało wzrost sprzedaży o 1,2 proc. do 66,7 mld euro. - Pomimo trudniejszych warunków rynkowych, szczególnie w południowej Europie, udało nam się zwiększyć sprzedaż w czwartym kwartale - zaznaczył Olaf Koch, prezes zarządu METRO AG.
Sprzedaż firmy we wszystkich regionach z wyjątkiem Europy Zachodniej (bez Niemiec) wzrosła.
W samym czwartym kwartale 2012 r. sprzedaż Grupy wzrosła o 0,5 proc. do 19,4 miliardów euro (w walucie lokalnej: -0,5 proc.). Jak informuje firma, tempo sprzedaży znacznie wzrosło pod koniec roku kalendarzowego. Sprzedaż w sezonie świątecznym była na zadowalającym poziomie, zwłaszcza w Media Saturn. W roku 2012 Grupa otworzyła łącznie 97 sklepów w 17 krajach (57 sklepów w samym w czwartym kwartale).
W roku finansowym 2012, sprzedaż w Makro Cash & Carry wzrosła o 1,6 proc. do 31,6 miliardów euro (w walucie krajowej: +0,7 proc.). Jednak wyjście z rynku w Wielkiej Brytanii miało negatywny wpływ na sprzedaż. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła znacząco w tym roku budżetowym. W szczególności rozwój w Rosji był bardzo pozytywny.
Natomiast sprzedaż w sieci Real wyniosła 11 mld euro (spadek o 0,1 proc.). W samym czwartym kwartale wzrost sprzedaży wyniósł 0,6 proc. do 3,1 mld euro. W Europie Wschodniej sprzedaż w walucie lokalnej w całym roku finansowym była bliska sprzedaży z 2011 roku pomimo zahamowania konsumpcji w Polsce i Rumunii. Barierą w uzyskaniu lepszych wyników była słaba sprzedaż produktów non-food.

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)