Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mężczyzna na zakupach wydaje więcej niż kobieta

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-10-2013, 21:11

Dziś na zakupach królują mężczyźni - kupują więcej i wydaja więcej, od popularnych sieciówek bardziej wolą produkty luksusowe, częściej także w zakupach pomagają im nowoczesne technologie - donosi Daily Mail. A jak jest w Polsce? Wyniki sondy zakupowej Silesia City Center sugerują, że małymi krokami zaczynamy już doganiać Brytyjczyków.

Jak pokazują ostatnie badania opublikowane przez dziennik Daily Mail statystyczny Brytyjczyk wydaje każdego roku na ubrania, akcesoria i buty aż 1000 funtów, a zakupy robi średnio dwa razy w tygodniu.

Aż 41 proc. meżczyzn woli wydać zarobione pieniądze na drogie ubrania, dodatki i kosmetyki. Dla 60 proc. liczy się marka i jakość produktu. Coraz lepiej także z wiedzą mężczyzn na temat mody. Ponad 70 proc. potrafi wskazać swojego ulubionego projektanta lub markę - podaje Daily Mail.

A jak jest w Polsce? 31 proc. mężczyzn robiących zakupy w galeriach handlowych deklaruje, że wydaje na swoje ubrania, buty i akcesoria od 1500 do 2000 zł. rocznie, 24 proc. zamyka się przedziale od 1000 do 1500 zł rocznie. Powyżej 2500 zł. rocznie wydaje na siebie 4 proc. panów. Za mniej niż 500 zł ubrać jest się w stanie 12 proc. mężczyzn. - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center. Marka butów, spodni czy perfum ważna jest dla 47 proc. Polaków.

- Mężczyźni stali się świadomymi konsumentami. Polacy wydają więcej, więcej czasu spędzają w centrach handlowych, lepiej także odnajdują się w markach. Ich roczne wydatki na ubrania są już porównywalne z wydatkami kobiet. Jedyne co pozostaje nieporównywalne to ilość i częstotliwość zakupów. Mężczyźni wydają jednak znacznie więcej podczas jednorazowych zakupów - mówi Katarzyna Tarabura z Silesia City Center.

I faktycznie, jednorazowy wypad na zakupy do centrum handlowego to większy wydatek dla mężczyzna, niż kobiety. Podczas kiedy panie wydają 174 zł. w czasie jednorazowej wizyty w galerii handlowej, mężczyźni aż 199 zł. Mężczyźni równają także z czasem zakupów. Aż 32 proc. mężczyzn i 41 proc. kobiet na zakupy poświęca więcej niż godzinę - wynika z sondy SMG/KRC Millard Brown dla Silesia City Center.

Polacy wciąż jednak rzadziej od Brytyjczyków kupują dla siebie ubrania lub kosmetyki. Podczas, kiedy ankieta Daily Mail sugeruje zakupy 2 razy tygodniowo, to z sondy Silesia City Center wynika, że przeważająca liczba mężczyzn (63 proc.) robi dla siebie zakupy raz w miesiącu. - Od shoppingu i biegania od sklepu do sklepu, mężczyźni wolą przemyślane i zaplanowane zakupy. Kupują raz, ale wydają przy tym znacznie więcej od kobiet. Częściej także przygotowują się do zakupów, porównują ceny, oglądają ofertę w sklepach on-line - mówi Tarabura.

I faktycznie, aż 46 proc. mężczyzn sprawdza ceny on-line zanim wybierze się na zakupy do centrum handlowego, z przeglądarek cenowych korzysta co czwarty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.