Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mid Europa Partners: Nowa strategia dla Żabki. Sieć będzie otwierać 300-350 sklepów co roku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 18-04-2011, 15:31
Mid Europa Partners: Nowa strategia dla Żabki. Sieć będzie otwierać 300-350 sklepów co roku
Fundusz Mid Europa Partners, w którym partnerem jest Zbigniew Rekusz, kupił Żabkę za około 400 mln euro.

Władze funduszu Mid Europa Partners oceniają, że potencjał rynku w Polsce to 5-7 tys. Żabek i około 1500 Freshmarketów. Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl fundusz chce otwierać rocznie 300-350 sklepów Żabka, a ich format może być nieco większy niż dotychczas.

- W zależności od szacunków oceniamy, że docelowa liczba Żabek w Polsce wynosi między 5 a 7 tys. Biorąc pod uwagę, że obecnie mamy na rynku około 2,5 tys. Żabek, to oznacza, że sieć może rosnąć jeszcze przez najbliższe 10 lat - mówi Zbigniew Rekusz, partner w Mid Europa Partners, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Szacujemy, że Żabka będzie otwierać 300-350 nowych sklepów co roku. Widzimy bardzo duży potencjał rynku, ponieważ co roku znika około 5 tys. małych sklepów rodzinnych. Tworzy się naturalna nisza, w którą wchodzą zorganizowane sieci, my także zabieramy część tego uwalnianego rynku - dodaje.

Ponadto, fundusz zamierza rozwijać sieć supermarketów Freshmarket, która obecnie liczy około 60 sklepów.

- Będziemy otwierać około 100 sklepów rocznie. Myślę, że na koniec tego roku będzie to między 120 a 150 sklepów. Dla tego formatu potencjał rynku oceniamy na 1500 supermarketów - mówi Zbigniew Rekusz.

- Freshmarket jest nowym konceptem, zobaczymy, jak będzie się przyjmował. W pierwszej kolejności skoncentrujemy się na dużych miastach, potem będzie to zależało od sytuacji na rynku - dodaje.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że format sklepów Żabka zwiększa się.

- Jeśli spojrzymy wstecz, to powierzchnia tych sklepów była mniejsza, systematycznie wzrasta przeciętna wielkość Żabki. W tej chwili rzadko zdarza się, byśmy otwierali Żabkę o powierzchni 50-60 metrów kw., są to raczej lokale o wielkości około 100 metrów - mówi.

- Ten trend będzie kontynuowany, zmiany, które zachodzą w sklepach wymuszą większe powierzchnie - dodaje.

Partner w Mid Europa Partners podkreśla jednak, że zostanie utrzymany format sklepów Żabka do 100 metrów kw. powierzchni.

- Natomiast coraz częściej będzie to przedział 70 do 100 metrów, a nie 40 do 100 metrów. Większe formaty, do 250 metrów to już inna sieć, Freshmarket- mówi Rekusz.

I dodaje, że przy kolejnych otwarciach spółka będzie zachowywać elastyczność i dostosowywać powierzchnię do wymogów lokalizacji.

Czytaj także:

Nowy właściciel Żabki stawia na rozwój organiczny sieci

Penta: Na sprzedaży Żabki zarobiliśmy 200 mln euro

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH