Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mieszko jest otwarty na projekty licencyjne z innymi firmamy spożywczymi

  • Autor: MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2010, 14:30

Od kilku lat producent słodyczy Mieszko współpracuje z producentem wyrobów mleczarskich, firmą Bacha. Słodyczowa spółka liczy na kolejne projekty licencyjne. - Jednak każdy pomysł musi być poparty dokładną analizą benefitów, jak krótko, tak i długoterminowych dla obu stron. Firma Mieszko jest zainteresowane współpracą z producentami proponującymi innowacyjne produkty o wysokiej jakości lub gotowymi podjąć się wyzwania opracowania takowych z uwzględnieniem charakteru i specyfiki marki - mówi Adrianna Ottlik z firmy Mieszko.

- Mamy z firmą Mieszko od 2007 r. podpisaną umowę licencyjną na korzystanie z marki Zozole. Odprowadzamy z tego tytułu ustalony procent od obrotów. Jako firma kilkukrotnie korzystaliśmy z licencji przy wprowadzaniu na rynek marek dziecięcych. Zwykle były to postaci powiązane z aktualnie modną bajką a kiedy popularność danej bajki słabła malała też sprzedaż i zmienialiśmy postać - mówi Tamara Oleszczuk z firmy Bacha.

Umowa z firmą Mieszko jest bezterminowa - uzależniona od chęci współpracy obu stron.
- Produkty obu naszych firm dobrze się uzupełniają, są usytuowane w różnych miejscach w sklepie - produkty firmy Bacha Polska - jogurty i batony mleczne są eksponowane w lodówkach, a cukierki Zozole w sekcjach ze słodyczami. Dlatego nie można mówić o kanibalizacji naszych produktów, bo są one zupełnie inne, nie konkurują ze sobą.

Mieszko jest prowadzącym podmiotem jeśli chodzi o promocje, wszelkie działania promocyjne podejmowane przez Bacha Polska są konsultowane z licencjodawcą. Bacha Polska jest odpowiedzialna za prowadzenie produktów mleczarskich na rynku: planowanie, sprzedaż. Przy krótkich terminach przydatności, właściwych dla naszych produktów jest to obarczone pewnym ryzykiem - mówi Tamara Oleszczuk.
Mieszko był inicjatorem podjęcia współpracy z producentem jogurtów Bacha.

- Kiedy otrzymaliśmy propozycję od Mieszka, akurat poszukiwaliśmy firmy z którą moglibyśmy współpracować w zakresie połączenia naszego produktu z inną spożywczą i znaną marką. Ważne było dla nas to, żeby związać się ze znaną marką, która odpowiadałaby też specyfice naszych produktów - mówi Tamara Oleszczuk.

Ze współpracy z Mieszkiem firma Bacha czerpie dużo korzyści.
- Dla takich firm jak nasza, która nie posiadała w owym czasie silnych i znanych marek w kategorii produktów dla dzieci, połączenie sił ze znaną marką i skorzystanie z doświadczenia dużej firmy to duży profit. Trudno jest doszukać się jakichkolwiek minusów takiej współpracy. Widzimy same plusy. Zozole to pierwsza marka, spośród tych z którymi współpracowaliśmy, która nie była powiązana z filmem lub programem dla dzieci. Dotąd współpracowaliśmy z markami znanymi dzieciom z kin i telewizorów. Wcześniej mieliśmy w ofercie mi.ni. jogurty Teletubisie czy Bob Budowniczy - mówi Tamara Oleszczuk.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH