Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Millenialsi dyktują kierunki rozwoju branży FMCG. Sprawdź 4 główne trendy

Branża handlowa i FMCG znajdują się w fazie transformacji, jakiej jeszcze dotąd nie było. Za motor zmian uważa się nowe pokolenie konsumentów, czyli millenialsów. Wywierają oni znacznie większy wpływ na kierunek rozwoju branży niż ich poprzednicy. Portal dlahandlu.pl przestawia cztery główne trendy, które determinują ten rozwój.

Millenialsi dyktują kierunki rozwoju branży FMCG. Sprawdź 4 główne trendy
fot. shutterstock.com

Wege oraz health&wellness jako czynniki określające tożsamość 

Weganizm (i wegetarianizm) jest tylko jednym z aspektów "zielonego ruchu”. W handlu detalicznym jego wpływ można dostrzec w sklepach lokalnych czy placówkach z żywnością ekologiczną.

Na rozwój tego segmentu żywności niewątpliwe wpływ mają także aspekty zdrowotne i moda. To czynniki napędzające wzrost sprzedaży produktów bezglutenowych i bezlaktozowych.

Pomijając alergie i zaburzenia odżywiania, znaczna część tej zmiany zachowań prawdopodobnie związana jest z procesem budowania tożsamości. O wiele łatwiej jest zmienić wymagania dietetyczne niż na przykład przynależność narodową, pochodzenie etniczne czy religię. 

Powrót manufaktur 

Kolejnym przejawem zmiany zasad gry na rynku handlu jest powrót do tzw. rzemieślników. Z punktu widzenia klienta drobni, niezależni producenci zapewniają doświadczenie, autentyczność, wyjątkowe opowiadanie historii, pasję, przedsiębiorczość i często większe zaangażowanie społeczne. To wartości na wagę złota w czasach mediów społecznościowych. 

Na tym trendzie wygrywa obecnie także street food.

Cyfryzacja, media społecznościowe i duże oczekiwania 

Nie można mówić o pokoleniu millenialsów, nie mówiąc o cyfryzacji w szerszym znaczeniu. Dla nich obecność online stała się kluczowa, a wpływ mediów społecznościowych na ich życie jest zdumiewający.

Media społecznościowe usunęły wiele barier. W przeszłości firma potrzebowała ogromnego budżetu marketingowego, aby zareklamować się w telewizji i musiała być na tyle duża, aby przekonać dużych sklepikarzy do zamawiana ich produktów.

Urbanizacja i odwrót od aut

Urbanizacja jest jednym z megatrendów tego stulecia i miała duży wpływ na posiadanie samochodu. Teraz jesteśmy świadkami odwrotnej tendencji. A to oznacza, że coraz częściej chodzimy na zakupy pieszo, do sklepów typu convenience. Szczególnie tych, które mogą zaproponować również ofertę gastronomiczną.

Więcej na dlahandlu.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

convenience RSS ALERT    /    trendy RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.