Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Millenialsi lubią zdrowo jeść; rośnie liczba wegetarian, wegan i fleksitarian

Millenialsi wykazują duże zainteresowanie zdrowym odżywianiem, różnego rodzaju dietami i kwestią dobrego samopoczucia. Wśród tej grupy konsumentów rośnie liczba wegetarian, wegan i fleksitarian – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy badawczej Mintel.

Millenialsi lubią zdrowo jeść; rośnie liczba wegetarian, wegan i fleksitarian
fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 08-02-2017, 10:56

- Pojęcie ‘health and wellness’ to dla nich nie tylko dieta, czy moda – dla Millenialsów to bardziej styl życia. Badania firmy Mintel wskazują, że prawie połowa polskich respondentów w wieku 16-24 deklaruje gotowość, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy. W grupie 25-34 ten odsetek wynosi 39 proc. Pokolenie Millenials wykazuje również większe zainteresowanie alternatywnymi sposobami odżywiania, zarówno wegetarianizmem i weganizmem, jak i fleksitarianizmem – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Dwóch na dziesięciu konsumentów w wieku 25-34 mówi o tym, że spożywają obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu. Dodatkowo, prawie 10 proc. respondentów w tej grupie wiekowej deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej - dodaje.

- W odpowiedzi na rynku pojawia się coraz więcej produktów adresowanych właśnie do tej grupy odbiorców, również pod marką własną. Są to nie tylko napoje roślinne i zamienniki mięsa, lecz także coraz większa gama produktów z oświadczeniami ‘wegetariańskie’ i ‘wegańskie’. Ciekawym przykładem są nowe hummusy Sante, które nie tylko są spójne z dietą wegetariańską i wegańską, ale również z zasadami Kuchni Pięciu Przemian – mówi również analityk firmy Mintel.

Millenialsi to ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem, a zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego w tym przedziale wiekowym znajduje się obecnie 11,2 mln Polaków, czyli ok. 29 proc. populacji. Millenialsi to też najsilniejsza siła nabywcza na świecie, która w ciągu dekady będzie stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

millenialsi RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    dieta wegetariańska RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    Fleksiterianizm RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.