Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Millenialsi mają spolaryzowane nawyki żywieniowe, a jedzenie musi ładnie wyglądać

Nawyki żywieniowe pokolenia Millenialsów są spolaryzowane – lubią zdrowo jeść i rośnie wśród nich zainteresowanie takimi trendami jak wegetarianizm czy fleksitarianizm, ale też często jedzą fast-foody, słodycze i piją napoje gazowane. Ważne jest, aby jedzenie ładnie wyglądało, bo na podstawie zdjęć w mediach społecznościowych, dokonują wyborów.

Millenialsi mają spolaryzowane nawyki żywieniowe, a jedzenie musi ładnie wyglądać
fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 22-02-2017, 09:43

- Nawyki żywieniowe w tym pokoleniu są spolaryzowane. Z jednej strony Millenialsi nadal bardzo często jedzą fast food, słodycze czy piją napoje gazowane. Jedzą w biegu, na szybko, w drodze do szkoły, na uczelnię czy do pracy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marta Glinka, konsultant marketingowy i ekspert ds. trendów na rynku żywności z Los Sabores Consulting.

- Rośnie popularność street foodu, który jest nową odsłoną fast foodu, szalenie popularną wśród Pokolenia Y. Zjazdy food trucków, bary z jedzeniem street food i food trucki stojące pod uczelniami czy biurami na stałe wpisały się w krajobraz polskich miast – dodaje.

Podkreśla jednak, że z drugiej strony młodzi ludzie chcą być fit, zdrowi, nie chcą przytyć, więc coraz częściej sięgają po produkty, które uważają za zdrowe. Na sile przybierają takie trendy jak wegetarianizm, weganizm czy fleksitarianizm.

- W kręgu ich zainteresowania są więc produkty superfoods popularne teraz na całym świecie takie jak chia, acai, jagody goi, komosa, ale także polskie takie jak kasze, jarmuż, dynia czy rokitnik. Popularne stają się produkty wolne od szkodliwych składników w ramach międzynarodowego trendu „free from” – mówi Marta Glinka.

- Młodzi ludzie szukają produktów bezglutenowych, bez laktozy czy bez alergenów nie dlatego, że są na nie uczuleni, ale dlatego że takie produkty są modne i postrzegane przez nich jako zdrowe - dodaje.

- Ten trend jest widoczny zarówno w produktach spożywczych jak i w gastronomii. Można też dostrzec coraz większe zainteresowanie lokalami i produktami wegetariańskimi, które zdobywają popularność poza środowiskiem wegetarian. Światowy trend fleksitarianizmu, czyli stopniowego ograniczania mięsa w diecie dotarł i do nas – mówi również ekspert ds. trendów na rynku żywności z Los Sabores Consulting.

Mogą też chętnie sięgać po gotowe posiłki w tym catering dietetyczny, czyli tzw. diety pudełkowe.

 - Czas to jedna z najcenniejszych wartości dla przedstawicieli Pokolenia Y. Nie chcą go marnować na przygotowanie posiłków, próbują go maksymalnie wykorzystać i stąd rosnąca popularność gotowych posiłków czy półproduktów. Wpisuje się w to również popularność tzw. boxów dietetycznych albo - dla tych, którzy chcą sami przygotować posiłek - boxów ze starannie odmierzonymi składnikami dania do samodzielnego przyrządzenia – mówi Marta Glinka.

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    nawyki żywieniowe Millenialsów RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    Marta Glinka RSS ALERT    /    Los Sabores Consulting RSS ALERT    /    zdrowa dieta RSS ALERT    /    dieta Polaków RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    napoje gazowane RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.