Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Millenialsi na zakupach - co wpływa na ich decyzje?

Kim są millenialsi? Według większości źródeł są to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Okres ich dorastania i kształtowania się świadomości przypadł więc na przełom tysiącleci. W Polsce stanowią ok. 30 proc. społeczeństwa. Jak podejmują decyzje zakupowe, czym się kierują wybierając konkretne produkty, jakie wartości są dla nich ważne i jak ich postawy rzutują na rynek spożywczy? - wyjaśnia Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Millenialsi na zakupach - co wpływa na ich decyzje?
fot. shutterstock

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 23-05-2017, 11:20

To, że pokolenie millenialsów jest obecnie bardzo znaczącą grupą konsumentów nie trzeba nikogo przekonywać. Badania wskazują, że w ciągu dekady będzie stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych za wodowo. Ich potencjał jest ogromny.

- Bardzo istotne jest to, że grupa ta obejmuje również osoby w wieku rozrodczym. Ich dzieci będą więc przejmowały ich nawyki i zachowania konsumenckie. Często mówi się o nich: zadufani w sobie, egocentryczni, nieodpowiedzialni. Z drugiej strony są ludźmi nastawionymi na ciągły rozwój i udoskonalanie siebie.  Millenialsi to pokolenie będące nie lada wyzwaniem dla marek z branży spożywczej - zapewnia Michał Maciejewski.

Kreacja wizerunku

- Na początek musimy uświadomić sobie fundamentalną rzecz - millenialsi żyją podwójnie. Online i offline. Rozmawiają ze sobą w mediach społecznościowych, w których życie online stało się czymś równorzędnym do realnych przeżyć.  Na Facebooku czy Instagramie millenialsi kreują jednak wyidealizowany obraz siebie.  Co to oznacza? W mediach społecznościowych zachowują się tak, jak chcą aby widzieli ich inni. Pokazują światu swój wizerunek podrasowany przez instagramowy filtr - wskazuje Michał Maciejewski.  

Jak ten kreacjonizm odzwierciedla się w ich zachowaniach w sieci?

- Millenials nie pochwali się tym, że zjadł na śniadanie kaszankę, a na obiad schabowego z ziemniakami i surówką. Millenials chętnie pokaże zaś zdjęcie modnego koktajlu, wegetariańskiej sałatki czy zdrowego dania w hipsterskiej restauracji. Podobnie rzecz się ma z ich decyzjami zakupowymi. Millenialsi podczas zakupów zwracają uwagę na trendy, chętniej wybierają modne w danym momencie produkty, którymi będą mogli się pochwalić na Facebooku. Ich decyzje zakupowe często wynikają z potrzeby kreowania wizerunku - dodaje ekspert.

Zdrowe odżywianie jest trendy

Wśród millenialsów zdrowe odżywianie stało się bardzo modne. Według niektórych psychologów wśród tego pokolenia możemy zaobserwować wręcz „obsesję na punkcie jedzenia”. Statystycznie to właśnie ta grupa konsumencka wydaje najwięcej pieniędzy na jedzenie.

- Dla millenialsów zakupy są sposobem na spędzane wolnego czasu, a przyrządzanie i spożywanie posiłków stało się przyjemnością.  Popularne stało się także fotografowanie posiłków i chwalenie się zawartością talerza na portalach społecznościowych. Im bardziej wymyślne, zdrowe i kolorowe danie, tym lepiej. Wiąże się to oczywiście z modą na transmitowanie własnych odczuć, odwiedzanych miejsc czy wykonywanych czynności. Millenialsi kochają się chwalić, także tym jak jedzą - zapewnia Michał Maciejewski.

więcej informacji:

millenialsi RSS ALERT    /    decyzje zakupowe RSS ALERT    /    nowy konsument RSS ALERT    /    Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.