Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Millenialsi pokoleniem, które - jak żadne inne do tej pory – docenia rolę jedzenia

- Millenialsi to żywieniowi hedoniści. To takie pokolenie, które - jak żadne inne do tej pory - docenia rolę jedzenia i ją hołubi. To ludzie, którzy od jedzenia oczekują zdecydowanie więcej i właśnie przez jedzenie wysyłają komunikat do swojego otoczenia – mówiła Iza Bernau-Ławniczak z KL Energy podczas konferencji Futurefoods 2017.

Millenialsi pokoleniem, które - jak żadne inne do tej pory – docenia rolę jedzenia

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-09-2017, 16:37

Wojtek Ławniczak z KL Energy zwrócił uwagę, że millenialsi dzielą się na dwie grupy – młodszą (17-27 lat) i starszą (27-37 lat), która łącznie tworzą zbiór 11 mln konsumentów w Polsce.

- Millenialsi, mimo różnych grup społecznych, stylów, zainteresowań, wychowania czy subkultur mają wiele cech wspólnych. Jedną z nich jest to, że oni wszyscy dorastali i dorastają w świecie rosnącego dobrobytu. Łączą to, czego nie mieli a o czym zawsze marzyli ich rodzice, są bardzo ambitni, choć wrażliwi, są wiecznymi odkrywcami i stale chcą się dokształcać i poznawać świat – tłumaczył Wojtek Ławniczak.  

Iza Bernau-Ławniczak przyznała, że millenialsi przedefiniowują świat, a wszystko w ich życiu dzieje się „zamiast”: zamiast słuchać płyt, ściągają muzykę ze Spotify; zamiast chodzić do kina korzystają z Netfliksa; zamiast korzystać z hoteli wymyślili Airbnb… - Millenialsi są po prostu odważni i pewni siebie. A ich zachowanie coraz wyraźniej jest odczuwalne nie tylko w sferze społecznej, ale także w tej żywieniowej – dodała.

AT Kearney opublikował badania, z których wynika, że wzrost sprzedaży 25 największych firm spożywczych w USA wynosi 2% rocznie, a w przypadku małych, zwinnych start-up’ów żywieniowych jest to około 15% rocznie. - Bo oni mają odwagę, nie boją się i podejmują wyzwania zmiany świata – powiedziała Iza Bernau-Ławniczak.

Jej zdaniem, rynek spożywczy musi nauczyć się reagować na zachodzące bardzo szybko zmiany. To wymaga od firm działania „smart”, czyli szybkiej, elastycznej postawy i przede wszystkim zwrotu w kierunku konsumenta – zarówno w aspekcie żywieniowym, jak i w aspekcie zakupowym.

- Jedzenie ogrywa dziś zupełnie inną rolę. Millenialsi to żywieniowi hedoniści. To takie pokolenie, które - jak żadne inne do tej pory – docenia rolę jedzenia i ją hołubi. To ludzie, którzy od jedzenia oczekują zdecydowanie więcej i właśnie przez jedzenie wysyłają komunikat do swojego otoczenia. Jedzenie jest wszechobecne i jest czymś na kształt nowej popkultury i stanowi dla millenialsów podstawową wartość życiową, przy czym musi spełniać trzy warunki. Musi dawać przyjemność, musi być wygodne, i musi być zdrowe – tłumaczyła Iza Bernau-Ławniczak.

więcej informacji:

Wojciech Ławniczak RSS ALERT    /    Iza Bernau-Ławniczak RSS ALERT    /    KL Energy RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    nawyki żywieniowe Millenialsów RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Czytelnik 2017-09-12 00:14:29
    marketingowy bełkot kogoś kto zupełnie nic nie rozumie
  • akronim 2017-09-12 08:49:52
    racja - ewidentnna próba wciskania innych realiów niż to co widzimy, wprowadzanie podziałów i sortowanie konsumentów....nie klient się zmienił a czasy, ustrój, dostępnośc produktów itd 30-latek dziś a w roku np 80-tym to tylko inne czasy i zwiazane z tym różnice ale problemy wciąż te same
  • milensralsik 2017-09-12 09:57:53
    Należę do tego pokolenia, ale na maxa nie lubię tego określenia i próby wciskania mi na siłę marketingowej papki o wyznaczaniu trendów - po prostu czasy się zmieniły, technologia, smartfony, aplikacje, instagram i moda na pornfood, żyje się szybciej w natłoku informacyjnym, wiadomo - jak ma się kasę to wygodniej zjeść coś dobrego na mieście, ale tylko w dużych aglomeracjach, bo na prowincji mielnialsem można nazwać tanie wino wyznaczające cykl życia :) Gdyby nasi dziadkowie i babcie nie bali się nowych technologi i mieli podobną swobodę w poruszaniu się w necie i social mediach, to też by wyznaczali trendy. Ale rozumiem, każdy chce zarobić w tym agencje marketingowe wciskające milenialsowe trendy producentom żywności - a chodzi tylko o bardzo pozytywny trend czyszczenia i skracania etykiet (i tak \"wygodny schłodzony convinence food\" jest jeszcze w większości konserwowany sorbinianem potasu) poza beznadziejnym trendem przechodzenia na siłę na dietę bezglutenową jednocześnie z biegiem czasu się na niego uczulając... Ech żal ściska wiadomo co ;)
  • Kubanek 2017-09-12 14:13:42
    Też jestem z tego pokolenia i znam się na jedzeniu jak mało kto (to nie żaden przejaw arogancji, ale wynika to z faktu, że się tym interesuje i zajmuje od ponad 10 lat). Ale uważam zupełnie co innego. Ludzie w wieku 20-40 lat w ogóle się nie znają na jedzeniu i mało wiedzą. Dominuje ww. marketingowa papka. Najlepszy przykład \"dieta bezglutenowa\". Rozumiem, że wszyscy teraz pochorowali na Celakię. Istna plaga Albo weganizm, tj. czysty debilizm. Albo foodtrucki, czyli zwykłe jedzenie na kółkach. Ludzie, nauczcie się wpierw odrózniać mięso jakie jecie albo patrzeć na skład i nauczyć się go czytać, a dopiero potem piszcie o \"roli jedzenia w naszym życiu\". Sam ukończyłem szkołę gastronomiczną, dla siebie, ale w roli kucharza się nie widzę. Głównie dlatego, że polska gastronomia to jedno wielkie dno, choć oczywiście trochę się poprawia.
  • observer 2017-09-12 14:54:11
    co za głupoty ....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.23.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.