Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Millenium DM analizuje Emperię: Wyniki, plany, strategia

  • Autor: Millenium DM / portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2013, 11:19
Millenium DM analizuje Emperię: Wyniki, plany, strategia
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki

Dynamiki przychodów Emperii w ostatnich kwartałach uległy pogorszeniu, co jest zgodne z tendencjami rynkowymi – informują analitycy Millenium DM.

W całym 2012 r. sieć Stokrotka osiągnęła dynamikę like-for-like na poziomie +1.9 proc. r/r wobec -0.5 proc. r/r dla całego rynku (dane AC Nielsen). W IV kwartale sprzedaż like-for-like spadła o 4.5 proc. r/r, a w I kwartale zwiększyła się o 0.7 proc. r/r. Sprzedaż na mkw. w sieci Stokrotka w I kwartale wyniosła 1370 PLN miesięcznie, podczas gdy średnia rynkowa kształtuje się na poziomie ok. 1800 PLN/mkw. Po zrezygnowaniu z planów sprzedaży biznesu detalicznego w połowie 2012 r., zarząd skoncentrował się na organicznym zwiększaniu wartości segmentu - jednym z głównych zadań jest zwiększenie przychodów na mkw. W ramach nowej strategii zarząd zamierza wprowadzić szereg zmian, które mają pozwolić na poprawę przychodów jednostkowych:

 

  • własna logistyka - utrzymanie asortymentu zdecydowanie szerszego od dyskontów (6-10 tys. produktów) i lepsza jakość wyrobów świeżych
  • nowy wygląd placówek (m.in. odświeżone logo), rebranding na początku ma dotyczyć jedynie kilku testowych lokalizacji i dlatego w większości zostanie on przeprowadzony dopiero w 2014 r.
  • zwiększenie rozpoznawalności marki (nacisk na media lokalne)
  • zmiany organizacji wnętrza sklepów
  • prace nad polityką cenową
  • rozwój marki własnej

 

Działania zaplanowane przez zarząd mają przełożyć się na stopniowy wzrost sprzedaży na mkw. kierunku średniej dla rynku, co oznaczałoby wiele lat dodatnich dynamik like-for-like. W prognozie na ten rok zakładamy dynamikę like-for-like w wysokości +2.5 proc. r/r, a na 2014 r. +4.0 proc. r/r. W I kwartale rentowność uległa lekkiej poprawie na wszystkich poziomach z wyjątkiem marży netto, która w ubiegłym roku została podwyższona z uwagi na odsetki od ponad 1 mld PLN gotówki ze sprzedaży Tradisu. W pierwszych miesiącach roku oczyszczona marża EBITDA wzrosła o 0.2 p.p. r/r do 4.8 proc.

Oczyszczona marża EBITDA wyniosła w ubiegłym roku 4.0 proc. (zbliżona r/r), głównym zdarzeniem jednorazowym było poniesienie w II-III kwartale 52.7 mln PLN kosztów związanych z likwidacją sieci sklepów Delima. Zakładamy, że w 2013 r. marża EBITDA utrzyma się na poziomie 4.0 proc., natomiast dzięki własnej logistyce i dokonanej w Stokrotce optymalizacji w 2014 r. rentowność wzrośnie do 4.2 proc., a w 2016 r. osiągnie poziom 4.3 proc.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mike go 24-08-2013, 10:02:
powinni połączyć się z polo marketem i może z kimś jeszcze?
  • Alo 12-08-2013, 19:40:
Dadzą będzie jak na dojrzałych rynkach. Sieci powrócą w polskie ręce. Świadomość obywateli rośnie. Np. podatki jak o ze zagraniczne nie płacą są wrogami na ziemi polskiej. Nic nie wnoszą do gospodarki, drenują rynek i kieszenie obywateli. Stokrotka to dobry kierunek
  • JW 08-08-2013, 13:21:
niech próbują ale sami nie dadzą radę na dłuższą metę...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH