REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Millenium DM analizuje Emperię: Wyniki, plany, strategia

  • Autor: Millenium DM / portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2013, 11:19
Millenium DM analizuje Emperię: Wyniki, plany, strategia
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki

Dynamiki przychodów Emperii w ostatnich kwartałach uległy pogorszeniu, co jest zgodne z tendencjami rynkowymi – informują analitycy Millenium DM.

REKLAMA

W całym 2012 r. sieć Stokrotka osiągnęła dynamikę like-for-like na poziomie +1.9 proc. r/r wobec -0.5 proc. r/r dla całego rynku (dane AC Nielsen). W IV kwartale sprzedaż like-for-like spadła o 4.5 proc. r/r, a w I kwartale zwiększyła się o 0.7 proc. r/r. Sprzedaż na mkw. w sieci Stokrotka w I kwartale wyniosła 1370 PLN miesięcznie, podczas gdy średnia rynkowa kształtuje się na poziomie ok. 1800 PLN/mkw. Po zrezygnowaniu z planów sprzedaży biznesu detalicznego w połowie 2012 r., zarząd skoncentrował się na organicznym zwiększaniu wartości segmentu - jednym z głównych zadań jest zwiększenie przychodów na mkw. W ramach nowej strategii zarząd zamierza wprowadzić szereg zmian, które mają pozwolić na poprawę przychodów jednostkowych:

 

  • własna logistyka - utrzymanie asortymentu zdecydowanie szerszego od dyskontów (6-10 tys. produktów) i lepsza jakość wyrobów świeżych
  • nowy wygląd placówek (m.in. odświeżone logo), rebranding na początku ma dotyczyć jedynie kilku testowych lokalizacji i dlatego w większości zostanie on przeprowadzony dopiero w 2014 r.
  • zwiększenie rozpoznawalności marki (nacisk na media lokalne)
  • zmiany organizacji wnętrza sklepów
  • prace nad polityką cenową
  • rozwój marki własnej

 

Działania zaplanowane przez zarząd mają przełożyć się na stopniowy wzrost sprzedaży na mkw. kierunku średniej dla rynku, co oznaczałoby wiele lat dodatnich dynamik like-for-like. W prognozie na ten rok zakładamy dynamikę like-for-like w wysokości +2.5 proc. r/r, a na 2014 r. +4.0 proc. r/r. W I kwartale rentowność uległa lekkiej poprawie na wszystkich poziomach z wyjątkiem marży netto, która w ubiegłym roku została podwyższona z uwagi na odsetki od ponad 1 mld PLN gotówki ze sprzedaży Tradisu. W pierwszych miesiącach roku oczyszczona marża EBITDA wzrosła o 0.2 p.p. r/r do 4.8 proc.

Oczyszczona marża EBITDA wyniosła w ubiegłym roku 4.0 proc. (zbliżona r/r), głównym zdarzeniem jednorazowym było poniesienie w II-III kwartale 52.7 mln PLN kosztów związanych z likwidacją sieci sklepów Delima. Zakładamy, że w 2013 r. marża EBITDA utrzyma się na poziomie 4.0 proc., natomiast dzięki własnej logistyce i dokonanej w Stokrotce optymalizacji w 2014 r. rentowność wzrośnie do 4.2 proc., a w 2016 r. osiągnie poziom 4.3 proc.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mike go 24-08-2013, 10:02:
powinni połączyć się z polo marketem i może z kimś jeszcze?
  • Alo 12-08-2013, 19:40:
Dadzą będzie jak na dojrzałych rynkach. Sieci powrócą w polskie ręce. Świadomość obywateli rośnie. Np. podatki jak o ze zagraniczne nie płacą są wrogami na ziemi polskiej. Nic nie wnoszą do gospodarki, drenują rynek i kieszenie obywateli. Stokrotka to dobry kierunek
  • JW 08-08-2013, 13:21:
niech próbują ale sami nie dadzą radę na dłuższą metę...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH