REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mimo kryzysu dobre perspektywy dla handlu zdrową żywnością

  • Autor: Marcin Szczepański, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2009, 11:42
Mimo kryzysu dobre perspektywy dla handlu zdrową żywnością

Ostatnie półrocze było niezwykle trudne dla sieci handlowych, w tym również sklepów oferujących zdrową żywność. - Pierwsze półrocze 2009 roku to chyba najtrudniejszy okres w 3-letniej historii spółki. Z jednej strony zarząd może się pochwalić 23 proc. wzrostem sprzedaży realnej i aż 29 proc. wzrostem sprzedaży uwzględniając obiekty już zamknięte, z drugiej strony wynik spółki nadal jest ujemny - mówi prezes spółki Organic Farma Zdrowia Sławomir Chłoń.

REKLAMA

Pomimo trudnych warunków rynkowych spółka nie zamierza wycofywać się z przyjętej strategii.

- Wszystko wskazuje, że najgorsze spółka ma już za sobą i obecnie wynik będzie się znacząco poprawiał każdego miesiąca a to za sprawą ogromnych cięć kosztów oraz priorytetyzacji wszelkich działań ukierunkowanych na uzyskanie dodatniego wyniku. Zarząd będzie nadal koncentrował swoją uwagę na optymalizacji i obniżaniu kosztów, na podnoszeniu marży handlowej poprzez poszukiwanie korzystniejszych źródeł zaopatrzenia i logistyki dostaw. Obecnie również wiele działań spółki koncentruje się wokół szybkiego podnoszenia średniego koszyka wartości zakupów dokonywanych przez klientów - twierdzi prezes spółki.

O tym, że warto inwestować w sklepy ze zdrową żywnością przekonują działania konkurentów sieci Organic. W Złotych Tarasach otwarto stoisko ze zdrową żywnością - MyEcolife. To druga, po Blue City, warszawska galeria, w której można robić zakupy w sklepiku tej sieci. Do niedawna handlowała ona jedynie w internecie. Dwa nowe sklepy uruchomili także w ostatnim czasie tynieccy benedyktyni.

Zdaniem ekspertów rynek zdrowej żywności jest perspektywiczny i nie zmienia tego nawet trudna sytuacja gospodarcza. - Przybywa konsumentów, dla których największe znaczenie ma pewność pochodzenia i dobrej jakości spożywanych produktów. Dlatego sklepy oferujące tego typu produkty będą znajdowały swoje nisze rynkowe - uważa przedstawiciel jednej z ekologicznych sieci.

Pomimo wszystko nauczone doświadczeniem ostatnich sześciu miesięcy sieci te starają się ostrożnie planować inwestycje. - Spółka w najbliższych kilku miesiącach nie planuje otwierania kolejnych delikatesów, ponieważ priorytetem zarządu i całego kierownictwa spółki jest stabilizacja ekonomiczno-finansowa spółki, czyli uzyskanie break-even i wejście w fazę dodatniej rentowności, a następnie dynamiczne podnoszenie wyniku EBIDA - potwierdza prezes Organic Farmy Zdrowia, której sieć liczy już 19 placówek na terenie 9 miast oraz delikatesy internetowe. - Nasza oferta handlowa zawiera 4000 produktów od najlepszych producentów żywności ekologicznej i naturalnej w Polsce i Europie, w tym już ponad 120 własnych - podkreśla Sławomir Chłoń.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH