Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mimo kryzysu wydamy 9 miliardów złotych na prezenty świąteczne

  • Autor: pr
  • Data: 07-12-2011, 08:52

Mimo widma recesji, Polacy wydadzą na prezenty świąteczne 9 mld zł - wynika z badania ,"Preferencje Świąteczne Polaków" przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie MyDeal.pl. Większość z nas wyda tyle samo lub więcej, niż w zeszłym roku. Coraz popularniejszym źródłem prezentów stają się serwisy zakupów grupowych.

W tym roku 2/3 Polaków zamierza przeznaczyć na prezenty świąteczne tyle samo lub więcej pieniędzy niż rok temu. Statystyczny Kowalski wyda na prezenty około 460 zł, czyli 14% średniego wynagrodzenia w Polsce. Łącznie za niespodzianki dla swoich bliskich zapłacimy aż 9 mld zł, co stanowi równowartość 0,6% PKB.

Więcej respondentów niż w zeszłym roku skorzysta z zakupów grupowych (7%, w porównaniu do 4% w 2010 r.), zaś mniej osób jest zainteresowanych ofertą sklepów internetowych, czy serwisów aukcyjnych. Wiąże się to z lepszą prezentacją ofert, a także atrakcyjnymi cenami. Dodatkowo propozycje prezentów w serwisach zakupów grupowych są dokładnie weryfikowane w trosce o najwyższą jakość ofert. MyDeal.pl umożliwia także zwrot kuponu przez pół roku, co pozwala na wycofanie się z nieprzemyślanego zakupu.

Kobiety zamierzają wydać na prezenty ok. 400 zł, mężczyźni więcej - średnio 525 zł. Najwięcej - średnio po 846 zł - na prezenty wydadzą mieszkańcy dużych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców, a o ponad połowę mniej (386 zł) mieszkańcy miejscowości od 200 do 500 tys. mieszkańców.

Prawie 1/3 badanych twierdzi, że przeznaczy na prezenty większą sumę niż w zeszłym roku, ponieważ ich sytuacja finansowa poprawiła się, natomiast 1/4 badanych deklaruje, że z powodu wzrostu cen wyda mniej.

Zmiany w wydatkach na prezenty gwiazdkowe związane są także z wiekiem: najmłodsi respondenci (18-24) najczęściej deklarują zwiększenie świątecznego budżetu na prezenty (co w większości tłumaczą wzrostem dochodów). Natomiast respondenci z najwyższych kategorii wiekowych (45-54 lata i 55 lub więcej lat) najczęściej zmniejszają swój budżet na prezenty (odpowiednio 53% i 26%).

Jak pokazują wyniki badania, respondenci najchętniej kupiliby w serwisach zakupów grupowych tradycyjne prezenty, takie jak: książki (20%), zabawki (18%) oraz kosmetyki i perfumy (odpowiednio 14% i 13%). Popularność serwisów zakupów grupowych potwierdzają też wyniki ,,Wielkiego badania świątecznego" przeprowadzonego przez MyDeal.pl i Merlin.pl na Facebooku: z ankiety wynika, że aż 70% z prawie 4000 respondentów kupi prezenty w sieci, a 55% z nich deklaruje, że skorzysta z sekcji MyDeal Prezenty oferującej propozycje upominków świątecznych.

Nadal najpopularniejszym miejscem robienia świątecznych zakupów są tradycyjne sklepy, a w szczególności drogerie i sklepy odzieżowe. Jednak w tym roku trzecim miejscem, w którym Polacy poszukają niespodzianek dla najbliższych, będzie Internet. Aż 35% respondentów zamierza w tym roku kupić prezenty gwiazdkowe w sieci (w porównaniu do 31% w ubiegłym roku).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH