Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Minął rok od giełdowego debiutu Dino. Ile jest warta spółka?

Dokładnie rok temu, 19 kwietnia 2017 roku, Dino Polska S.A. zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została wówczas ustalona w drodze budowy księgi popytu na 34,50 zł za jedną akcję, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych na 33,50 zł za jedną akcję. Na otwarciu kurs rósł o 10 proc. (do 37,5 zł), a wartość oferty Dino Polska S.A. wyniosła ok. 1,65 mld zł. Dziś za akcję spółki trzeba zapłacić aż 94,5 zł (stan na 18 kwietnia br.). To oznacza, że kurs akcji wzrósł o 152 proc., a sama spółka jest warta ponad 9,26 mld zł - informuje dlahandlu.pl.

Minął rok od giełdowego debiutu Dino. Ile jest warta spółka?
fot. Shutterstock

Dino Polska to obecnie jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. W ubiegłym roku otworzyła 147 nowych sklepów (Biedronka ,,jedynie” 121, przy czym 10 sklepów zamknęła) wobec 123 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 57 punktów, by zakończyć rok liczbą 775 placówek. I nie zamierza zwalniać tempa - w I kwartale br. otworzyła już 25 nowych sklepów. 

W 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 4 515,9 mln zł i były o 34 proc. większe niż rok temu (dla porównania – Biedronka rosła w tempie 13 proc.). Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2 proc. wobec 11,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na koniec grudnia 2017 r. grupa miała 495 lokalizacji zabezpieczonych pod nowe sklepy, w tym 99 nabytych gruntów oraz 396 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów. Jak podano w raporcie, średni koszt budowy nowego sklepu to 2,4 mln zł (z uwzględnieniem kosztów zakupu gruntu i wyposażenia).

W tym roku Dino wyda na inwestycje 650 mln zł, wobec 457 mln zł w 2017 roku. Spółka zamierza przyspieszyć tempo otwarć sklepów, uruchomić czwarte centrum dystrybucyjne oraz rozpocząć budowę drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna. Celem Dino Polska jest przekroczenie liczby 1 200 sklepów do końca 2020 roku. 

Czytaj więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT    /    Dino na GPW RSS ALERT    /    Dino Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Wielbiciel 2018-04-20 08:13:56
    Uwielbiam Panią Kierownik w Daszynie!!! Podległy personel też Ją uwielbia!!! Cała Daszyna Ją uwielbia!!! Wszyscy czekają na Jej awans!!! Oby jak najszybciej Jej w tym sklepie nie było!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.