Minister gospodarki powołał Radę Konsultacyjną ds. Handlu i Usług
Minister gospodarki powołał oficjalnie Radę Konsultacyjną ds. Handlu i Usług, której zadaniem jest wspieranie ministra w podejmowaniu działań na rzecz znoszenia barier i zjawisk działających dysfunkcyjnie w sferze handlu i usług. W dniu 3 lipca odbyło się inauguracyjne posiedzenie Rady, na którym ustalono m.in. jej skład i tryb pracy.
W skład Rady wchodzą osoby reprezentujące środowiska naukowe i przedsiębiorców, z inicjatywy których nastąpiło powołanie Rady przez Ministra Gospodarki. Przewodniczącą Rady została Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Podczas pierwszego posiedzenie Rady 3 lipca ustalono jej skład, tryb pracy oraz misję Rady, którą jest dokonywanie analizy funkcjonalności sfery handlu i usług wobec gospodarki narodowej i podnoszenie pozycji Polski w Unii Europejskiej. Odbyła się też debata merytoryczna, której podstawą była koncepcja zakresu zainteresowań przedłożona Radzie przez przewodniczącą.
Prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka, zapowiada, że podczas posiedzenia za kluczowe w pracach Rady uznano przyczynianie się do znoszenia barier i zjawisk działających dysfunkcyjnie na rozwój handlu i usług oraz wspieranie działań na rzecz rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności w sferze handlu i usług.
Kłosiewicz-Górecka dodaje, że założono, iż przesłanką podstawową prac Rady jest utrzymanie zróżnicowanego i zrównoważonego strukturalnie rozwoju poszczególnych form handlu (handel drobnodetaliczny, handel niezależny - nowoczesny z tradycjami, handel sieciowy, e-handel). Uznano także, że prace Rady Konsultacyjnej powinny zmierzać do stanowienia „lepszego prawa" oraz rozwiązań systemowych służących rozwojowi całej sfery handlu i usług.
Zadaniem Rady jest opracowywanie propozycji rozwiązań legislacyjnych w celu stworzenia lepszych regulacji prawnych oraz rozwiązań systemowych służących rozwojowi handlu wewnętrznego i usług w Polsce. Rada ma też wspierać przedsiębiorczość, innowacyjność oraz podejmować działania na rzecz zachowania różnorodności sfery handlu i usług. Chodzi o kreowanie warunków na zrównoważony rozwój mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, funkcjonujących niezależnie oraz w sieci wedle różnych form handlu.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.