Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minister: Polski eksport do Chin rośnie szybciej niż import

  • Autor: PAP
  • Data: 18-10-2012, 13:53

Chiński rynek jest bardzo ważny dla Polski, mamy nadzieję na poprawę bilansu handlowego i wzrost naszego eksportu - powiedział w czwartek sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Olgierd Dziekoński podczas otwarcia forum poświęconego inwestowaniu w Chinach.

"Widać już, że dynamika wzrostu eksportu jest większa niż dynamika wzrostu importu z Chin. To dobry sygnał. I dlatego każde działanie, również takie jak misje gospodarcze, wspólne fora gospodarcze i dzisiejsza konferencja poświęcona własności intelektualnej, są bardzo ważne" - powiedział PAP Dziekoński.

Dodał, że w przyszłym roku w Polsce odbędzie się forum polskich i chińskich regionów, adresowane m.in. do małych i średnich przedsiębiorstw, co będzie doskonałą okazją do gospodarczych kontaktów.

Sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Beata Stelmach podkreśliła podczas forum, że Polska jest dla Chin największym partnerem z regionu państw Grupy Wyszehradzkiej oraz przypomniała, że import z Chin jest dziesięciokrotnie większy niż nasz eksport do Państwa Środka. Wartość naszego eksportu do Chin w 2011 r. wyniosła 1 mld 350 mln euro, a wartość importu z Chin do Polski - 13 mld 245 mln euro. "Ta dysproporcja pokazuje, jaki jest potencjał i o co powinniśmy się starać, o co możemy zawalczyć" - stwierdziła Stelmach.

Dodała, że najbardziej obiecujące branże w gospodarczych kontaktach polsko-chińskich to m.in. telekomunikacja, IT, produkcja zaawansowanych technologicznie maszyn i urządzeń, energetyka, wydobycie gazu z łupków, technologie czystej energii, ochrona środowiska, biotechnologie, rolnictwo.

Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Dwustronnej w Ministerstwie Gospodarki Tomasz Ostaszewicz stwierdził, że z powodu dysproporcji między importem a eksportem do Chin Ministerstwo Gospodarki będzie nadal pomagać polskim eksporterom poprzez wsparcie finansowe ich udziału w misjach handlowych do Chin czy targach i wystawach.

Dodał, że bardzo ważne są także działania informacyjne, ich przykładem może być uruchomiony przez resort portal internetowy "Go China". "Jest to odpowiedź na liczne skargi przedsiębiorców, że informacje o Chinach i o prowadzeniu biznesu w Chinach były bardzo rozproszone" - stwierdził. Resort wydał też "Poradnik inwestora i eksportera do Chińskiej Republiki Ludowej" z wieloma praktycznymi poradami.

Czwartkowa konferencja "Własność intelektualna a biznes - forum małych i średnich przedsiębiorstw państw Grupy Wyszehradzkiej - Chiny. Jak skutecznie prowadzić działalność gospodarczą i inwestycyjną na rynku chińskim" poświęcona jest zagadnieniom własności intelektualnej w biznesie. Konferencja została objęta honorowym patronatem prezydenta RP. Wśród gości obecny był ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce J. E. Xu Jian.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.