Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minister rolnictwa: Promujemy polską żywność na różnych rynkach, ale najważniejszy jest rynek polski

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 31-05-2011, 15:39
Minister rolnictwa: Promujemy polską żywność na różnych rynkach, ale najważniejszy jest rynek polski

Podejmujemy działania promocyjne na rynkach Europy i Azji, a także za Oceanem, gdzie jest dużo Polonii. Najważniejszy jednak jest dla nas rynek polski i tutaj powinniśmy promować polskie produkty w pierwszej kolejności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl minister rolnictwa Marek Sawicki.

- Warto dużo zainwestować w promocję na rynku krajowym, ponieważ produkt wytwarzany na miejscu jest najczęściej najbliższy gustom konsumentów. Jest on także tańszy ze względu na niższe koszty transportu. W pierwszej kolejności powinniśmy promować polskie produkty na rynku krajowym - mówi Marek Sawicki.

Minister dodaje, że resort rolnictwa prowadzi też promocję polskich produktów żywnościowych na rynkach europejskich.

- Jednak, aby zachować stabilizację produkcji i sprzedaży trzeba jeszcze wchodzić na rynki trzecie. W tej grupie znajdują się już nie tylko Rosja, Ukraina, Białoruś, czy Kazachstan, ale także ostatnio bardzo mocne działania promocyjne kierujemy na rynki Azji: Singapur, Wietnam, Chiny. W tym roku chcemy być jeszcze na targach w Indiach - wylicza minister Sawicki.

- Warto też myśleć o tych rynkach, gdzie mamy dużo Polonii, a więc za Oceanem. Tam, i w USA, i w Kanadzie spora grupa polonijna jest zainteresowana zakupem tradycyjnych polskich produktów - dodaje.

Jak informuje Marek Sawicki, promocja prowadzona przez ministerstwo rolnictwa polega nie tylko na uczestniczeniu w targach żywnościowych.

- Zawsze staramy się, by po targach można było kontynuować promocję. Tak jest w Szanghaju, gdzie mamy trzyletnią ekspozycję polskich produktów żywnościowych. Tak też zrobiliśmy w Berlinie po targach Grune Woche, gdzie we wrześniu będziemy przeprowadzali akcję promocyjną w sieciach niemieckich i austriackich - mówi Marek Sawicki.

I dodaje, że na każdych targach odbywają się spotkania z handlowcami i przedsiębiorcami z danego państwa, by umożliwić wspólne budowanie nowe możliwości promocji i sprzedaży.

Minister Sawicki poinformował także, że trwają jeszcze rozmowy w celu dopracowania szczegółów odnośnie tygodniowej akcji promocyjnej w sieciach niemieckich i austriackich.

- W tę akcję muszą zaangażować się przede wszystkim producenci, po to, by ich produkty były widoczne. Mimo, że jedną czwartą eksportu kierujemy na rynek niemiecki, to produkty polskie często są niewidoczne, ponieważ wielu odbiorców z sieci niemieckich życzy sobie sprzedaży pod marką własną. Ważne, by nie tylko tam sprzedawać, ale by czerpać zyski z marki producenta - uważa Marek Sawicki.

Przeczytaj także:

Sieci sklepów w Niemczech i Austrii będą promować polską żywność

Sawicki: Liczymy na większe obroty w handlu żywnością z Kanadą  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH