Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Minister rolnictwa: Przedsiębiorstwa powinny walczyć o swoje marki

- Powinniśmy przekonywać polskich przedsiębiorców i przetwórców, aby sami dbali o własną markę, aby nie godzili się na tanie oddawanie swojego produktu bez nazwy - mówi w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl minister rolnictwa Marek Sawicki.

Minister rolnictwa: Przedsiębiorstwa powinny walczyć o swoje marki
Polskie firmy nie powinny łatwo godzić się na rezygnację ze swoich marek - mówi minister rolnictwa Marek Sawicki.

Autor: Paulina Bełżecka, portalspożywczy.pl
Data: 14-02-2011, 12:24

- W tej kwestii nie ma innej drogi jak tylko uczenie, uczenie i jeszcze raz uczenie. Nie ma żadnego instrumentu przymusu, nakazu, poza pokazywaniem przykładu tych, którzy potrafią swoje produkty sprzedawać pod nazwą firmy, czy regionu i mają z tego wymierne korzyści. Z pewnością pewne zachowania wymusza rynek, ale nie zawsze trzeba iść z prądem i falą, bo ona często zmiata. Warto czasem stanąć wbrew - dodaje minister.

Minister podkreśla, jak dużą wartość ma nazwa własna produktu. - Często wielu konsumentom produkt może kojarzyć się z nazwy - często jest to nazwa regionalna, tradycyjna i jest to dodatkowa jego wartość.

Szef resortu rolnictwa zaznacza, że ministerstwo stara się wspierać firmy w promowaniu swoich produktów i marek, wchodząc w rolę inicjatora i organizatora. - Czasami mam nawet wrażenie, że zbyt mocno chcemy wyręczyć przedsiębiorców i przetwórstwo rolno-spożywcze. Mamy w kraju 24 zrzeszenia branżowe w obszarze produkcji rolnej i to głównie na nich spoczywa ciężar promocji artykułów rolno-żywnościowych - mówi Marek Sawicki.

- Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że ze względu na specyfikę przetwórstwa rolno-spożywczego w Polsce, na jego duże rozdrobnienie i ciągłą wewnętrzną walkę konkurencyjną, musimy często wchodzić w rolę inicjatora i organizatora wystąpień promocyjnych - dodaje.

Minister rolnictwa przypomina, iż resort włączył się w prace nad funduszami promocji. - Wiele było przeszkód stawianych na drodze do uchwalenia ustawy o funduszach promocji. Nawet teraz ciągle widzimy wewnętrzne działania na rzecz zdyskredytowania samych komisji zarządzających, czy sposobu wydatkowania pieniędzy. Być może duże zakłady, sieci handlowe mają w tym jakiś interes.

Inną formą działalności ministerstwa rolnictwa w celu promocji polskich produktów rolno-spożywczych jest trwająca od lat organizacja na targach stoisk, na które zapraszani są przedsiębiorcy. Ostatnio takie targi miały miejsce w Berlinie. - Chcemy, by Polska, jako oferent produktu żywnościowego, była obecna także w innych regionach. W tym roku będziemy jeszcze obecni na targach w Londynie, w Kolonii, w Kanadzie - mówi minister.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Sawicki RSS ALERT    /    Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi RSS ALERT    /    targi RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Jan 2011-02-14 13:30:03
    Pan Minister mówi jak typowy urzedas za biurka Nie rozmuie walki o przetrwanie Bardzo dobry ma swoją firmę Dobry jest szefem w firmie Przeciętny zwyczajnie pracuje w większosci fizycznie Kto zgadnie w jakiej jest grupie P.Minister
  • adwokat 2011-02-14 23:00:20
    A kto tych kompinatorów zagranicznych sprowadził do wykupywania Polskich firm za bezcen .Do produkowania wyrobów zastępujących wsady produkcyjne z naturalnych surowców stosując dla większego zysku środki chemiczne przykładem są wyroby mięsne pieczywo,napoje i inne ,które zatraciły Polski smak Zrobił to historyczny Wałęsa \"człowiek bez pojęcia\" przykład sprzedaż udziałów stoczni Wspólniczce John Piaseckiej i naprawy nowej gospodarki Polskiej .Tak budowali ,że do dzisiaj z I miejsca budowy statków za komuny nic nie pozostało .W innych dziedzinach podobnie .Bo jakim trzeba być tępym ekonomistą aby uzmysłowić sobie ,że jeżeli Państwo sprzeda ponad 50 % udziałów przedsiębiorstwa nie jest jego właścicielem ,nie może decydować o jego istnieniu ,czy produkcji.Tacy ekonomiści to po prostu\"głąby\".
  • Zniezmaczony 2011-02-15 11:41:37
    Panie Ministrze, Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło 370mln PLN na 50% kosztów promocji przedsiębiorców. Ile Pan przeznaczył dla przedsiębiorców w branżach rolniczych i jak Panu idzie z rezliacją?
  • Karol 2011-02-16 08:13:46
    Markety Polscy producenci mogą sprzedawać w marketach typu LIDL w Polsce pod warunkiem że będą oferować niższe ceny o 30 % od producentów niemieckich. Tak broni polski rząd polską gospodarkę BRAWO POLSKI NIERZĄD..! Brawo minister rolnictwa..
  • kubasiewicz krzysztof chłop 2011-02-20 03:58:43
    panie ministrze niech Pan zejdzie na ziemię,bo buja Pan w obłokach.Cena 1 kg chleba w Polsce wzrosła do 5 zł.Czy Pan o tym nie wie?Cena żywca w Polsce wynosi 3 zl za 1 kg a powinna wynosić 6-8 zł.Polscy spekulanci związani z zakładami mięsnymi sztucznie obniżaja cenę żywca bo myslą ze bedą zarabiać krocie.Jak hodowca świni nie uzyska godziwego dochodu to przestanie hodować świnie...co jest normalne na świecie.Jak sie komuś wydaje,że 1 kg chleba jest droższy od 1 kg żywca świnskiego to niech się uda do najbliższego psychiatry dyżurnego po leki....PozdrawiamSpekulanci szybko niech podnoszą cene żywca wieprzowego bo może być za pozno jak hodowcy zlikwidują fermy świnskie i co będziemy jeść??? zające i myszy!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.