Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ministerstwo Finansów i UOKiK przypominają: Robisz zakupy, weź paragon!

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-07-2011, 15:20

Ministerstwo Finansów, wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna akcję, która ma na celu przypominanie o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów.

Jak przypomina UOKiK, zwrot towaru, czy reklamacja usługi są możliwe tylko po okazaniu dowodu zakupu. Najprostszym jest paragon. Dowodem transakcji jest także faktura VAT, potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, a nawet zeznania osób, które były świadkami zakupów.

Sprzedawca ma obowiązek przyjęcia reklamacji nawet wtedy, gdy nie zgadza się z naszymi żądaniami. Może jednak tego nie zrobić, gdy nie mamy dowodu zakupu, ponieważ wtedy trudno będzie udowodnić, że dany produkt kupiliśmy w konkretnym sklepie.

Najkrócej są przydatne paragony potwierdzające zakupy artykułów spożywczych. Na zgłoszenie wady sprzedawcy np. soku pomidorowego mamy trzy dni od otwarcia opakowania, podobnie jak w przypadku wszystkich towarów sprzedawanych na wagę.

Paragony potwierdzające zakup obuwia, ubrań, mebli, samochodów czy sprzętu RTV warto trzymać przez dwa lata, gdyż jest to czas, kiedy możemy złożyć reklamację w przypadku odkrycia wady produktu.

UOKiK informuje także, że oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji, która jednak jest dobrowolna - przedsiębiorca może udzielić gwarancji, ale nie musi. Gdy zdecydujemy się na taką formę dochodzenia roszczeń, producent ma również prawo wymagać od nas oprócz dołączenia wadliwego produktu, przedstawienia paragonu, karty gwarancyjnej wraz z pieczątką sklepu czy oryginalnego opakowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • aldi 08-07-2011, 21:33:
ostatnio dwa tygodnie temu w piątek kupiłam buty w sklepie syreny .oczywiście mierzyłam ale tylko prawego wedle zwyczaju. Po założeniu w domu okazało się ,że w lewym bucie źle układa się pasek przechodzący pod kostką i uwiera mnie w kostkę.Oczywiście buty miałam na nodze około 2 godzin w pozycji siedzącej a więc nie chodzone.W poniedziałek zawiozłam do reklamacji i tu spotkało mnie wielkie zdziwienie buty przyjęto i wypłacono należność,to rzeczywiście działa.A jeszcze przed rokiem takiej możliwości nie było ,nie mogę tego mówić za inne sklepy ale w tym wypadku zasługuje sklep na pochwałę.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH