Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ministerstwo Rolnictwa zawiesza pomysł "polskich półek" w marketach

Jak poinformowało portalspozywczy.pl Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, prace nad projektem wprowadzenia tzw. polskich półek w sieciach handlowych nie są obecnie prowadzone, choć "nie wyklucza się powrócenia do tego zagadnienia w przyszłości". Ujawniony na początku 2017 roku pomysł wywołał skrajne reakcje w branży.

Ministerstwo Rolnictwa zawiesza pomysł
fot. shutterstock

MRiRW poinformowało, że w najbliższym czasie chce promować polską żywność za pomocą innych rozwiązań niż polskie półki. Są to, jak przekonuje resort, coraz bardziej rozpoznawane przez konsumentów oznaczenia "Produkt polski" i "Poznaj Dobrą Żywność".

- Biorąc pod uwagę przedstawione przez MRiRW działania umożliwiające producentom prezentowanie na opakowaniach produktów spożywczych informacji „Produkt polski” oraz upowszechnienie informacji o Programie „Poznaj Dobrą Żywność”, obecnie prace nad projektem dotyczącym wymogu wprowadzenia „polskich półek” w sklepach spożywczych nie są prowadzone. Niemniej nie wyklucza się powrócenia do tego zagadnienia w przyszłości - mówi Dariusz Mamiński, główny specjalista w Biurze Prasowym Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

O pomyśle na utworzenie specjalnych, wydzielonych półek w sieciach handlowych, przeznaczonych na polską żywność lub żywność wysokiej jakości (w domyśle polską), poinformował na początku lutego w rozmowie z serwisem Money.pl wiceminister Jacek Bogucki. Zapowiedział jednocześnie, że resort sprawdzi, czy może nakazać sieciom handlowym wprowadzenie takiego rozwiązania. Zgodnie z wypowiedzią min. Boguckiego analizy prawne tego zagadnienia miały zakończyć się w pierwszym półroczu 2017 roku.

Pomysł wzbudził skrajne komentarze wśród przedstawicieli branży spożywczej. Na naszych łamach mocno krytykował tę koncepcję Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Jego zdaniem, takie rozwiązania, bez wprowadzenia kryteriów jakościowych, spowodują, że, istotnie, promowana byłaby polska żywność, ale o niższej jakości.

- Wszyscy wiemy, że kiełbasy w cenie 7 zł/kg i 50 zł/kg to nie są te same kiełbasy. Ministerstwo argumentuje, że nie jest za protekcjonizmem, ale ponieważ wszyscy to robią, to my też musimy. Pytanie, czy to dobry kierunek dla Polski, bo, jak widzimy w innych branżach, protekcjonizm powoduje olbrzymie straty dla polskich firm. Węgrzy też chcą zarezerwować sporą część półki w sieciach dla swoich produktów. Biorąc pod uwagę, że jesteśmy dużym eksporterem żywności do tego kraju, to wcale nie jest dla nas dobrze. Jeśli dostępna powierzchnia w sklepie się zmniejsza to określone produkty muszą wypaść. Będzie źle jeśli wypadną akurat nasze - podsumowuje. (czytaj więcej)

więcej informacji:

polskie półki RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Konrad Pazgan RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    Jacek Bogucki RSS ALERT    /    MRiRW RSS ALERT    /    Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Produkt Polski RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Yupis 2017-09-14 11:09:12
    Komunistom z PISu i ich pierwszemu sekretarzowi towarzyszowi Kaczyńskiemu życzę dalszych sukcesów w przywracaniu komuny w Polsce. Jak się to uda im w pełni to wtedy znowu będą kartki na czysto polską, patriotyczną żywność.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.73.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.