Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Mintel: Europejski rynek marek własnych jest mocno innowacyjny

Sieci handlowe stoją w Europie przed wyzwaniem – chcą zwiększać zyski ze sprzedaży marek własnych. Aby to osiągnąć marki własne stają się coraz bardziej innowacyjne. W Niemczech czy Szwajcarii marki własne już stanowią około 50 proc. rynku – mówiła Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel podczas Future Private Labels w Kielcach.

Mintel: Europejski rynek marek własnych jest mocno innowacyjny
Honorata Jarocka /fot. PTWP

Jak wynika z danych Mintela, zacierają się różnice pomiędzy markami producentów, a markami własnymi sieci handlowych. - Konsumenci w Europie uważają, że nie ma obecnie dużej różnicy w jakości pomiędzy markami własnymi a markami producentów. Takiego zdania jest 43 proc. Niemców i 36 proc. Polaków. Równocześnie największym zarzutem wobec marek własnych jest opinia, że brak im osobowości, nie ma pomiędzy nimi istotnych różnic – mówiła Honorata Jarocka.

Zwróciła także uwagę, że marki własne wchodzą w segmenty produktów „bio” i „wolnych od”. Równocześnie w tych segmentach oferują niższe ceny od produktów markowych, przez co przyczyniają się do zwiększenia tego rynku. - Tylko 15 proc. klientów chciałoby więcej płacić za produkty ekologiczne. Ich dostępność w markach własnych, przełoży się na ich większą popularność i spożycie. Innym istotnym trendem jest rosnąca popularność produktów „on the go”. Wpływa na to szybki tryb życia. Aż 39 proc. Polaków jest zdania, że takich produktów jest zbyt mało na rynku – mówiła analityk Mintela.

W jej opinii i jak wynika z prezentowanych danych, rozwój marek własnych sieci handlowych jest ewidentnym kierunkiem w skali całej Europy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    Future Private Labels w Kielcach RSS ALERT    /    rozwój marek własnych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.175.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.