Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Mintel: Jakie są wiosenne trendy na rynku żywności i napojów?

Globalna kategoria żywności i napojów w sposób mocno zaangażowany kreuje i odpowiada na trendy, którymi żyją konsumenci. Zmiany pór roku również stały się ciekawym wyznacznikiem nowości na półce sklepowej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

Mintel: Jakie są wiosenne trendy na rynku żywności i napojów?
Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel. Fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 08-04-2019, 13:35

– Wraz z nastaniem cieplejszych dni, strategie produktowe przesuwają się w kierunku innowacji wokół nie tylko „okazji do grillowania”, ale także nowych odważniejszych doświadczeń, w tym „lżejszych, świeżych” smaków oraz ciekawych eksperymentów ze stroną wizualną, zarówno opakowania, jak i produktu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

– Według danych konsumenckich firmy Mintel, niemal trzy piąte konsumentów na rynku niemieckim, hiszpańskim i włoskim przyznaje, że lubi próbować limitowanych edycji smakowych. W Polsce ten odsetek jest nieco wyższy, osiągając 70 proc. – dodaje.

– Przykładem takich „wiosenno-letnich” strategii mogą być kawy pod marką Tchibo Cafissimo wprowadzone w Niemczech w wariantach morela i pistacja, kwiatowe butelki Coca-Coli w Japonii, czy też dostępne w Londynie smakowe wody pod marką Press z dodatkiem węgla aktywowanego, spiruliny i probiotyków – tłumaczy ekspertka.

Podkreśla, że wiosną i latem w naturalny sposób na popularności zyskują „lżejsze” style odżywiania, w tym produkty bazujące na składnikach roślinnych, które nie są już wyłącznie adresowane do wegetarian i wegan.

– Marki starają się przyciągnąć uwagę szerszego grona konsumentów poprzez atrakcyjne opakowania, angażującą komunikację oraz nacisk na proste i zrozumiałe receptury. Jedną z ciekawszych innowacji w kategorii produktów roślinnych na polskim rynku są burgery i klopsy pod marką Dobra Kaloria, które bazują na kiełkach, pszenicy i grochu – wyjaśnia Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Honorata Jarocka RSS ALERT    /    trendy RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.