Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Mintel: Natura, alternatywy, funkcjonalność, czysta etykieta – trendy w branży spożywczej

- Cztery z najważniejszych trendów, które kreują nowości w branży spożywczej w Europie to: dieta zgodna z DNA, zwrot ku naturze i odchodzenie od sztucznych dodatków i składników pokarmowych, dewiza „Jesteś tym, co jesz” oraz alternatywy – mówiła Honorata Jarocka, analityk Food & Drink w Mintel podczas konferencji Futurefoods, która 21 czerwca odbyła się w Warszawie.

Mintel: Natura, alternatywy, funkcjonalność, czysta etykieta – trendy w branży spożywczej
fot. shutterstock.com

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 27-06-2016, 11:06

Eksperci Mintel wyodrębnili cztery główne grupy trendów w branży spożywczej. Pierwszą z nich jest naturalność - dbanie o środowisko, odchodzenie od sztucznych składników i pragnienie autentyczności. Druga związana jest z recepturami i opiera się głównie na eksperymentowaniu ze smakami i formami, a także benefitami funkcjonalnymi. Trzecia grupa to trendy związane ze zdrowiem - poszukiwanie alternatyw dla mięsa i nabiału, spożywanie zdrowych tłuszczy czy sięganie po produkty z krótką, „czystą” etykietą. Czwarta grupa trendów, które coraz mocniej wpływają na rynek żywności i napojów to efekt zmian w zachowaniach konsumentów. Firmy muszą dostosować się do rosnącej liczby gospodarstw jednoosobowych, wpływu e-commerce i mediów społecznościowych na branżę.

Z tych trendów, Mintel wyłuskał cztery najważniejsze czynniki, które wpływają na rozwój rynku spożywczego. I są to właśnie: dieta zgodna z DNA, zwrot ku naturze i odchodzenie od sztucznych dodatków i składników pokarmowych, dewiza „Jesteś tym, co jesz” oraz alternatywy.

- Dieta zgodna z DNA to trend, który polega na powrocie do tradycji i produktów, które spożywali nasi przodkowie oraz odchodzeniu od mocno przetworzonej żywności, sztucznych dodatków czy składników GMO. Dzięki temu rośnie zainteresowanie zapomnianymi gatunkami zbóż, jak np. amarantus i orkisz oraz tzw. kiełkującymi zbożami czy sięganie po ‘super-żywność’ (superfoods), np. ‘super-owoce’ (superfruits) i ‘super-ziarna’ (superseeds). Większe znaczenie mają także dawne metody przetwarzania żywności, jak fermentacja – komentuje Honorata Jarocka.

Jak dodaje, z badania Mintel wynika, że 67 proc. Polaków uznaje za bardziej atrakcyjne walory odżywcze naturalnej żywności niż prozdrowotne atrybuty żywności funkcjonalnej. Ponadto 53 proc. Polaków deklaruje, że warto zapłacić więcej za dania gotowe zawierające składniki organiczne.

Badania firmy Mintel wskazują także na to, że Polacy coraz bardziej obawiają się sztucznych dodatków, a co się z tym wiąże – stają się również coraz bardziej świadomi. Już 35 proc. polskich konsumentów regularnie sprawdza listę składników na produktach żywnościowych, które lądują w ich koszyku sklepowym. 48 proc. Polaków unika produktów, które zawierają sztuczne dodatki i konserwanty, a 39 proc. – obawia się spożywać napoje energetyczne z uwagi na zbyt dużą ilość sztucznych substancji często w nich zawartych.

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.172
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.