Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: W sklepach widać rosnący udział produktów azjatyckich i inspirowanych Azją

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2018, 09:57
Mintel: W sklepach widać rosnący udział produktów azjatyckich i inspirowanych Azją
Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel/ fot. PTWP

W sieciach handlowych zaobserwować można rosnący udział produktów, które umożliwiają przygotowanie azjatyckich dań w domu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

- Polscy konsumenci nieustannie się zmieniają, patrząc przez pryzmat ich potrzeb i oczekiwań w odniesieniu do rynku żywności i napojów. Przede wszystkim mieszkańcy większych miast i młodsi odbiorcy deklarują zwiększoną otwartość i gotowość na nowe doświadczenia związane z konsumpcją - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

- Według badań firmy Mintel, ośmiu na dziesięciu respondentów w Polsce lubi poznawać nowe smaki, natomiast ponad sześciu na dziesięciu deklaruje zainteresowanie smakami inspirowanymi kuchniami świata. Czynnikami, które pozytywnie wpływają na chęć eksperymentowania z nowymi smakami żywności i napojów są w szczególności niska cena (ponad połowa respondentów wskazała na ten atrybut), degustacja w punkcie sprzedaży, rekomendacje od przyjaciół i/lub członków rodziny oraz podróże - dodaje.

- Jednym z ciekawszych regionów, który dostarcza wielu inspiracji markom spożywczym są rynki azjatyckie. Gastronomia już od jakiegoś czasu odczuwa aktywny rozwój, mówiąc o miejscach promujących kuchnię i dania w stylu azjatyckim - tłumaczy ekspertka.

- Podobnie w sieciach handlowych zaobserwować można rosnący udział produktów, które umożliwiają przygotowanie azjatyckich dań w domu, w tym między innymi oferta graczy specjalistycznych, takich jak De Care, którzy zajmują się dystrybucją produktów etnicznych - m.in. marka House of Asia - na rynku polskim. Warte uwagi są także dania Asia Style oraz pierożki Gyoza Go Asia dostępne w sieci Biedronka - dodaje.

- Równocześnie coraz chętniej wykorzystuje się w nowościach składniki inspirowane Azją, np. herbata matcha czy wodorosty. Mówiąc o herbacie matcha, ciekawym przykładem jest polsko-japońska marka Moya Matcha, ale także marki, które wykorzystują herbatę matcha jako wiodący składnik, m.in. batony Anny Lewandowskiej - Foods by Ann dynia & matcha czy napoje Foks & Foka o smaku matcha i gruszka oraz matcha i limonka - podsumowuje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 867) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.