Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: W sklepach widać rosnący udział produktów azjatyckich i inspirowanych Azją

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2018, 09:57
Mintel: W sklepach widać rosnący udział produktów azjatyckich i inspirowanych Azją
Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel/ fot. PTWP

W sieciach handlowych zaobserwować można rosnący udział produktów, które umożliwiają przygotowanie azjatyckich dań w domu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

- Polscy konsumenci nieustannie się zmieniają, patrząc przez pryzmat ich potrzeb i oczekiwań w odniesieniu do rynku żywności i napojów. Przede wszystkim mieszkańcy większych miast i młodsi odbiorcy deklarują zwiększoną otwartość i gotowość na nowe doświadczenia związane z konsumpcją - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

- Według badań firmy Mintel, ośmiu na dziesięciu respondentów w Polsce lubi poznawać nowe smaki, natomiast ponad sześciu na dziesięciu deklaruje zainteresowanie smakami inspirowanymi kuchniami świata. Czynnikami, które pozytywnie wpływają na chęć eksperymentowania z nowymi smakami żywności i napojów są w szczególności niska cena (ponad połowa respondentów wskazała na ten atrybut), degustacja w punkcie sprzedaży, rekomendacje od przyjaciół i/lub członków rodziny oraz podróże - dodaje.

- Jednym z ciekawszych regionów, który dostarcza wielu inspiracji markom spożywczym są rynki azjatyckie. Gastronomia już od jakiegoś czasu odczuwa aktywny rozwój, mówiąc o miejscach promujących kuchnię i dania w stylu azjatyckim - tłumaczy ekspertka.

- Podobnie w sieciach handlowych zaobserwować można rosnący udział produktów, które umożliwiają przygotowanie azjatyckich dań w domu, w tym między innymi oferta graczy specjalistycznych, takich jak De Care, którzy zajmują się dystrybucją produktów etnicznych - m.in. marka House of Asia - na rynku polskim. Warte uwagi są także dania Asia Style oraz pierożki Gyoza Go Asia dostępne w sieci Biedronka - dodaje.

- Równocześnie coraz chętniej wykorzystuje się w nowościach składniki inspirowane Azją, np. herbata matcha czy wodorosty. Mówiąc o herbacie matcha, ciekawym przykładem jest polsko-japońska marka Moya Matcha, ale także marki, które wykorzystują herbatę matcha jako wiodący składnik, m.in. batony Anny Lewandowskiej - Foods by Ann dynia & matcha czy napoje Foks & Foka o smaku matcha i gruszka oraz matcha i limonka - podsumowuje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH