Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla najczęściej kupowanymi markami własnymi

30,6 mld zł wyniosła w 2018 roku sprzedaż marek własnych rosnąc o 5,2% w stosunku do roku poprzedniego. To 20,1% sprzedaży produktów FMCG w Polsce.  Dyskonty odpowiedzialne za 81,8% tej sprzedaży, stworzyły potęgę marek nabiałowych. Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla należą do najczęściej kupowanych produktów marek własnych - podaje dlahandlu.pl.

Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla najczęściej kupowanymi markami własnymi
fot. shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 17-10-2019, 10:47

 Produkty marek własnych na dobre zagościły w polskich domach. Co 5 artykuł w koszyku FMCG to produkt marki własnej, kupowany najczęściej w dyskoncie, gdzie najchętniej sięgamy po nabiał - mówi Justyna Duda, Senior Client Consultant w Nielsen Connect, jedna z autorek raportu. Marki własne można przypisać do 4 głównych grup pod względem ich znaczenia  dla danej kategorii oraz dynamiki rozwoju. Według Nielsena Connect marki własne nabiałowe są przykładem “głodnych lwów”, czyli charakteryzują się wzrostem i udziałem powyżej średniej, co oznacza że ta grupa wciąż posiada potencjał dalszego wzrostu - dodaje ekspertka.

W kolejnych grupach znalazły się “szybkie króliki” odnotowujące wysokie wzrosty przy niskim udziale w rynku oraz “śpiące myszy” z wolniejszymi wzrostami i również niskim udziale w rynku. Na pograniczu tych dwóch grup znajdują się napoje bezalkoholowe. Z kolei “spokojne słonie” generujące niższe wzrosty, ale przy wysokich  udziałach w rynku to domena tzw. “suchej półki” obejmującej m.in: przyprawy, produkty i dania chłodzone, oleje, makarony, zupy, sosy, mąkę, cukier i inne podstawowe produkty spożywcze.

- Polacy docenili jakość marek własnych. Aż 44% z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. 7 lat temu twierdziła tak tylko 1/3 badanych -  wskazuje Piotr Murawski, Client Specialist w Nielsen Connect, drugi z autorów raportu. Dzieje się tak m.in. dlatego, że marki własne podążają tą samą drogą trendów, co produkty brandowe. Premiumizacja, czyli oferowanie wysokiej jakości wyjątkowych i ekskluzywnych produktów w przystępnych cenach to jeden z obserwowanych kierunków - uzupełnia ekspert.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pilos RSS ALERT    /    Mleczna Dolina RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Justyna Duda RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.