Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Młodzi gniewni, żądni wrażeń - czyli cała prawda o Millenialsach!

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2017, 16:21
Młodzi gniewni, żądni wrażeń - czyli cała prawda o Millenialsach!
fot. shutterstock

Milleniallsi to ostatnio odmieniana przez wszystkie przypadki grupa konsumentów, którą zdaniem ekspertów cechuje: autentyczność, naturalność, chęć eksperymentowania i emocji a także nielojalność. - Dla Millenialsów – jako konsumentów spożywczych ważne są doznania, poczucie wyjątkowości, nawet podczas posiłku poszukują przygód i nowych doświadczeń. Do tego charakteryzuje ich pogoń za zdrowym stylem życia - mówiła Honorata Jarocka, food and drink analyst z firmy Mintel podczas konferencji Futurefoods 2017.

Z obserwacji firmy Mintel wynika, że Millenialsi są podobni do siebie globalnie i to bardziej niż starsze pokolenia pochodzące z tego samego miejsca.

Honorata Jarocka podkreślała podczas konferencji, że Millenialsi chcą być wyjątkowi, chcą chodzić swoimi ścieżkami. Są pierwszym pokoleniem, dla którego żywność i napoje stały się metodą na to, aby wyrażać swoją osobowość, kreować swój wizerunek, przede wszystkim za pomocą mediów społecznościowych.

Oni nie chcą słuchać ekspertów, bo sami chcą być ekspertami. Dla nich opinia specjalistów jest nie mniej wiarygodna niż opinia bliskich. A rola bliskich osób w procesie zakupowym i decyzyjnym jest dla nich bardzo istotna. Następnie wykorzystują to marki, które z kolei starają się poprzez opinie użytkowników budować relacje z nimi a także swój wizerunek.

- Nasze dane mówią o tym, że prawie połowa użytkowników w wieku 16-24 uważa, że rekomendacja od rodziny i bliskich są bardzo istotna w przypadku kiedy chcą oni sięgnąć po produkt spożywczy o nowym smaku. ¼ respondentów wspomina o tym, że tak samo ważne są dla nich opinie o produktach zamieszczanie w mediach społecznościowych jak i recenzje online – wylicza Honorata Jarocka.

Młodzi konsumenci chcą mieć kreatywny wpływ na to jak będzie wyglądał finalny produkt spożywczy.

- Poza tym Millenialsi lubią produkty, które są produkowane na małą skalę, do których dostęp ma ograniczona liczba użytkowników. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 respondentów w wieku 25-34 mówi o tym, że jest w stanie wydać więcej pieniędzy na piwo kraftowe. Z kolei młodzi ludzie w wieku 16-24 wspominają, że byliby zainteresowani takim serwisem, który oferowałby np. świeże pieczywo wypiekane według starych receptur, na małą skalę z pieczołowitością i pasją. I dodatkowo, żeby było dostarczane do domu. Interesuje ich połączenie autentyczności z wygodą – mówiła Honorata Jarocka.

Millenialsi chcą mieć możliwość doświadczania, głównie przez eksperymenty z wizualnymi i smakowymi atrybutami produktów spożywczych. Millenialsi jedzą oczami. - Świetnie wykorzystała to sieć Starbucks, która w kwietniu tego roku wprowadziła do oferty „jednorożcowe frappucino” - „Unicorn Frappuccino” produkt, który był dostępny tylko przez 5 dni. W momencie zakupu napój miał inny kolor niż po zmieszaniu, zmieniał się też jego smak. Produkt wyglądał bardzo sztucznie, jednak zawierał dużo naturalnych składników – wyliczała Honorata Jarocka.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • futuram 13-09-2017, 07:12:
kolejny marketingowy bełkot o milenialsach - ile można pisać głupot na ten temat a jak ma się to do rzeczywistości jako domniemany mielanials to już wiem najlepiej - nijak...
  • j.w. 13-09-2017, 07:11:
Nie żadni Milenialsi tylko pokolenie "ani, ani". Ani do nauki, ani do pracy!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH