Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Młodzi konsumenci są szansą dla e-handlu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-09-2016, 09:05
Młodzi konsumenci są szansą dla e-handlu
Fot. shutterstock

Polacy, którzy mają dostęp do Internetu, spędzają online aż 6 godzin dziennie. Dla co trzeciego, sieć stała się główną częścią życia - wynika z raportu McKinsey & Company, firmy doradztwa strategicznego.

W Polsce dostęp do Internetu ma 20 mln osób w wieku 15-64 lat. Zwyczaje i poglądy „cyfrowych Polaków” i ich poglądy na kwestie związane z Internetem firma McKinsey zbadała w ramach pogłębionego badania ankietowego przeprowadzonego wśród 1500 osób. Ich wyniki wraz z opisem wniosków dla firm obecnych online lub planujących ekspansję w e-commerce przedstawia w opublikowanym 5 września raporcie pt. „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji”. 

Z badań wynika, że cyfrowi Polacy są podłączeni do sieci przez średnio 6 godzin dziennie. Prawie 90 proc. z nich ma w domu laptop i sieć wi-fi. Dla niemal połowy Internet jest codziennym źródłem informacji. Pod względem popularności portale internetowe dogoniły programy informacyjne największych stacji telewizyjnych i radiowych. Cyfrowy Polak na komunikację przy użyciu Internetu poświęca 3 razy więcej czasu niż na rozmowy telefoniczne i wysyłanie SMS-ów.

- Postępująca cyfryzacja ma ogromny wpływ na życie Polaków. Kształtuje ich zachowania i preferencje oraz wpływa na powstawanie nowych rynków i zmiany w łańcuchach wartości tradycyjnych sektorów gospodarki” - mówi Wojtek Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu. - Udział zakupów online w handlu, odsetek użytkowników smartfonów czy abonentów serwisów telewizji na życzenie jest w Polsce niewiele niższy lub wręcz wyższy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej. Nasz raport wskazuje, że Polska ma solidne podstawy, aby być liderem cyfryzacji w Europie Środkowej. Dlatego tak istotne jest, by firmy uwzględniły cyfrowe trendy przy tworzeniu swoich strategii - dodaje.

Cyfrowi Polacy są skrajnie różni pod względem sposobu spędzania czasu w Internecie, rodzaju i liczby posiadanych urządzeń oraz podejścia do Internetu i technologii. Dla około dwóch trzecich z nich Internet jest bardzo istotny, a co trzeci przyznaje, że sieć stała się główną częścią jego życia. W tej grupie są osoby, które regularnie robią zakupy w sieci i codziennie przeglądają portale społecznościowe. To przeważnie osoby młodsze, zamożniejsze lub lepiej wykształcone. Co czwarty Polak używa Internetu raczej z konieczności niż z wyboru – woli rozmowy telefoniczne od komunikacji online i tradycyjne zakupy od e-sklepów. Czynnikiem, który łączy wszystkich cyfrowych Polaków jest przywiązanie do wygody, jaką oferuje Internet. Chodzi głównie o natychmiastowy dostęp do towarów, usług i informacji.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 06-09-2016, 09:45:
Młodzi konsumenci to również młodzi pracownicy w różnych firmach. Czy ktoś z nich będzie chciał jeszcze poruszać się w świecie offline? Dla firmy i dystrybutorów FMCG przygotowaliśmy hurtum.pl - miejsce w którym sprzedający (producenci, dystrybutorzy, hurtownie) oferują towary klientom biznesowym w sprzedaży hurtowej. Zapraszam do rejestracji na hurtum.pl!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH