Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Młodzi konsumenci wolą e-gazetki promocyjne, rzadko porównują kilka ofert na raz

Osoby między 18. a 30. rokiem życia, które regularnie robią zakupy i czytają gazetki promocyjne, pozyskują tego typu materiały głównie z Internetu. W drugiej kolejności zabierają je prosto ze sklepów i przeglądają średnio 5-10 minut. Zdecydowana większość respondentów wyrzuca papierowe wersje od razu po przeczytaniu. Niecała połowa czyta te same e-gazetki więcej, niż raz. Z kolei ponad 70% w ogóle nie sprawdza równocześnie ofert różnych sieci. Eksperci zwracają uwagę na to, że młodzi klienci analizują promocje bardzo pobieżnie i w zasadzie można ich łatwo zwabić do sklepów nawet jednym produktem. Tak wykazało badanie przeprowadzone przez Hiper-com Poland i zarządcę aplikacji mobilnej Blix - informuje serwis MondayNews.

Młodzi konsumenci wolą e-gazetki promocyjne, rzadko porównują kilka ofert na raz
fot. Shutterstock

Offline kontra online

Do analizowanej grupy konsumentów docierają głównie e-gazetki – 62%. Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix, podkreśla, że młodzi ludzie chcą mieć dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Zdigitalizowane gazetki, często aktywne na urządzeniach mobilnych, dają ten komfort. Niemal nieograniczona dostępność ofert przemawia za korzystaniem z kanału online. Ponadto konsumenci między 18. a 30. rokiem życia nierzadko prezentują postawę pro-ekologiczną. Przejawia się to tym, że nie zbierają niepotrzebnej makulatury w postaci papierowych publikacji. Starają się żyć nowocześnie i odpowiedzialnie.

– Nadal 30% młodych osób zabiera publikacje ze sklepów, a 7% badanych wyjmuje je jeszcze ze skrzynek pocztowych. Dostęp do gazetek online zmniejszy zainteresowanie wersjami papierowymi, ale nie wyprze go całkowicie. W mojej ocenie, zanik tradycyjnej formy nie nastąpi w najbliższych latach. To kwestia co najmniej 2-3 pokoleń – przewiduje Katarzyna Grochowska z Hiper-com Poland.

Natomiast Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA, zauważa, że zarówno papierowe gazetki, jak i te prezentowane w formie PDF-ów na stronach internetowych narzucają czytelnikom pewien układ treści. Tymczasem korzystając z aplikacji, konsument ma dużo więcej opcji wyszukiwania ofert. Dodatkowo może założyć filtry na interesujące go produkty. Dlatego popularność tego kanału będzie rosła. Użyteczność narzędzi digitalowych w dystrybucji informacji o promocjach będzie coraz bardziej powszechna. Z czasem pojawią się rozwiązania, oparte na analityce zainteresowań klientów, które będą z góry podpowiadały potrzebne do zakupu artykuły.

Szybkie wyszukiwanie

– Uzyskane dane świadczą o tym, że większość młodych ludzi przegląda publikacje dosyć pobieżnie. Uważam, że w tej grupie wiekowej najczęściej wybierana odpowiedź, czyli 5-10 minut, to i tak zaskakująco długo. Dla osób uczących się lub też rozpoczynających karierę zawodową każda wolna chwila jest na wagę złota. Można byłoby się spodziewać, że taka czynność, jak czytanie gazetki handlowej, będzie zajmowała znacznie mniej czasu – podkreśla Katarzyna Grochowska.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    e-gazetki RSS ALERT    /    gazetki handlowe RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotr 2018-07-23 13:01:47
    Zgadza się. Mało tego - przeglądam również iletaky cz gdzie jest zbiór gazetek z wszystkich marketów z Czech a nawet cizi-letaky cz czy com gdzie można obejrzeć gazetki z marketów z Polski, Niemiec, Austrii, Słowacji i Węgier. Od razu wiadomo gdzie zagranicą lepiej zrobić zakupy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.76.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.