Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Młodzi konsumenci wolą e-gazetki promocyjne, rzadko porównują kilka ofert na raz

Strona 2 z 3

Warto dodać, że 25% badanych przegląda gazetkę do 1 do 5 minut, a 5% przeznacza na to jeszcze mniej czasu. Ekspert z Instytutu Badawczego ABR SESTA stwierdza, że konsumenci w wieku 18-30 lat najczęściej sprawdzają tego typu publikacje, gdy szukają konkretnych promocji. Zwykle nie analizują ich dokładnie i regularnie, jak to mają w zwyczaju starsi, bardziej doświadczeni klienci.

– Młodzi konsumenci szybko przechodzą do kategorii produktów, które w danym momencie ich interesują. Przeglądanie gazetek online i na urządzeniach mobilnych pozwala im na korzystanie z wyszukiwarek, które przyspieszają odnajdywanie właściwych promocji. Personalizacja contentu gazetkowego w kontekście geolokalizacji może najbardziej spełniać oczekiwania tej grupy – zwraca uwagę Marcin Lenkiewicz.

Los papierowych gazetek

Z badania wynika również, że aż 80% młodych ludzi po przeczytaniu papierowych gazetek wyrzuca je do śmieci. Jak zaznacza ekspert z Hiper-com Poland, tradycyjna forma publikacji jest zupełnie nieatrakcyjna dla tej grupy konsumentów. Papier jest często niskiej jakości, opisy są niewyraźne, a zdjęcia – zbyt małe. To wszystko zniechęca do uważnego czytania i powracania do tego typu oferty. Ankietowani nie mają potrzeby zachowywania takich materiałów, skoro mogą odnaleźć interesujące promocje online.

– Osoby w analizowanej grupie wiekowej są świadome tego, że rabaty obowiązują krótko. Jeśli decydują się skorzystać z danej oferty, to szybko robią zakupy. Większość młodych konsumentów nie zamierza chodzić dwa razy do sklepu w ciągu tygodnia. A po tym czasie promocje zwykle są już nieaktualne – wyjaśnia prezes Starzyński.

Wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix dodaje, że zdecydowana większość młodych konsumentów korzysta ze smartfonów i na tych urządzeniach zapisuje swoje listy zakupowe lub kopiuje strony gazetek, na których są prezentowane ciekawe produkty. Z czasem klienci coraz częściej będą w intuicyjny sposób zaznaczać wybrane elementy zdigitalizowanych publikacji. Takie rozwiązanie z sukcesem wprowadza największy dystrybutor e-gazetek w Niemczech – firma KaufDa.

Żywotność e-gazetki

– Przeprowadzona analiza wykazała, że 43% respondentów wraca do e-gazetek po pewnym czasie. Klient może co kilka dni sprawdzać, jakie oferty pojawiają się, a następnie skorzystać z najlepszej okazji zakupowej. Mały procent badanych po przeczytaniu publikacji online zamyka ją i nie zagląda już do niej. To są osoby, które na podstawie tego typu materiałów robią regularne zakupy – tłumaczy ekspert z Instytutu Badawczego ABR SESTA.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    e-gazetki RSS ALERT    /    gazetki handlowe RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotr 2018-07-23 13:01:47
    Zgadza się. Mało tego - przeglądam również iletaky cz gdzie jest zbiór gazetek z wszystkich marketów z Czech a nawet cizi-letaky cz czy com gdzie można obejrzeć gazetki z marketów z Polski, Niemiec, Austrii, Słowacji i Węgier. Od razu wiadomo gdzie zagranicą lepiej zrobić zakupy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.29.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.