Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mniej klientów porównujących wyłącznie ceny

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-07-2016, 17:29
Mniej klientów porównujących wyłącznie ceny
fot. Open Research

Zmniejsza się grupa klientów, którzy porównują wyłącznie ceny, ponieważ nie chcą przepłacać, oraz klientów szukających głównie okazji. Coraz mniej również dla klientów liczy się marka bez względu na cenę a coraz bardziej klienci poszukują i doceniają dobrą jakość w stosunkowo dobrej cenie. Dlatego też wzrasta liczba klientów, którzy podejmując decyzje zakupowe, kierują się ceną. Mowa tu jednak wyłącznie o klientach poszukujących „dobrego produktu w dobrej cenie”. Powiększa się również coraz bardziej grono klientów zorientowanych na jakość - wynika z badania firmy Open Research "Shoppers’ Perspective 2016".

Segmentacja jest punktem wyjścia w procesie podejmowania strategicznych decyzji. Jej celem jest analiza struktury rynku pod względem potrzeb i oczekiwań klientów. Wskazanie segmentów pomaga pozycjonować produkty dopasowane do potrzeb i charakterystyki wyodrębnionych grup klientów. Agencja badawcza Open Research w raporcie Shoppers’ Perspective 2016 dokonała segmentacji kupujących.

Wynik analizy zachowań kupujących pokazuje trzy główne segmenty: kupujących zorientowanych na markę, na cenę oraz na jakość.

Na segment zorientowanych na markę Brand Aspirationals składają się osoby, które wykazują przywiązanie do konkretnej marki, chętnie kupujący ją niezależnie od obowiązujących promocji. Porównanie wyników do analogicznego badania przeprowadzonego w rok temu pokazuje, że klientów zorientowanych głównie na markę jest jednak mniej w porównaniu z analogicznym badaniem z 2015 roku.

Segment zorientowany na cenę zawiera trzy subsegmenty. Pierwszy z nich to One Shoot Shopper. Klienci tego segmentu to łowcy promocji, decydujący się często na zakup jak najtańszego produktu. Wyniki badania pokazują, iż segment klientów jednej okazji (obecnie jest to co piąty badany) również ulega stopniowemu zmniejszeniu, co raz mniej jest klientów dla których promocja jest głównym kryterium wyboru.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH