Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Mniej promocji, mniej gazetek po wprowadzeniu ustawy dot. nieuczciwych praktyk handlowych

Strona 2 z 2

- Daleko idąca ingerencja państwa w relacje między dostawcami a sprzedawcami, zwłaszcza obowiązek stworzenia i przedstawienia Prezesowi UOKIK ogólnych warunków umownych, może doprowadzić do tego, że wszystkie podmioty na rynku będą funkcjonować w oparciu o identyczne zasady. W szczególności będą pobierać identyczną marżę, ergo żadne z nich nie będzie mogło oferować konsumentom konkurencyjnych cen na produkty i ze sklepów znikną wszelkie promocje produktów rolnych i spożywczych. Wprowadzenie ustawy może całkowicie wykluczyć wolnorynkową konkurencję w tym zakresie - mówi dr Artur Krzykowski z Kancelarii Prawnej AKLEGAL.

Ewentualny zakaz, związany np. z opłatami za usługi promocyjne, będzie mieć wpływ nie tylko na liczbę promocji. Z całą pewnością ograniczy także liczbę wydawanych gazetek handlowych i produktów w nich reklamowanych. W konsekwencji może to doprowadzić do zmniejszenia częstotliwości wizyt klientów w sieciach handlowych i obrotów sieci, co przełoży się na polską gospodarkę - zauważa Monday News.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ABR Sesta RSS ALERT    /    Marcin Dobek RSS ALERT    /    Artur Krzykowski RSS ALERT    /    nieuczciwe praktyki handlowe RSS ALERT    /    gazetki handlowe RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.