REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Moda na browary restauracyjne

  • Autor: Polska
  • Data: 21-07-2008, 08:49
Moda na browary restauracyjne
Poznańska Brovaria

W całym kraju w szybkim tempie przybywa tzw. browarów restauracyjnych, czyli lokali, które proponują swoim gościom własne, warzone na miejscu niepasteryzowane piwa - podaje dziennik Polska. Już w przyszłym tygodniu na gdańskiej Starówce ruszy Brovarnia Gdańsk - pierwszy browar restauracyjny w północnej Polsce.

REKLAMA

Bogdan Kisielewski, prezes spółki Stary Browar, która go uruchamia, liczy, że bez trudu zapełni 300 miejsc, które przygotował dla gości na dwóch poziomach zabytkowej kamienicy nad Motławą. Będzie kusił czterema rodzajami świeżego niepasteryzowanego piwa warzonego wyłącznie z naturalnych surowców. Każdego dnia goście zza szklanej szyby będą mogli obserwować niecodzienny spektakl: krzątaninę głównego piwowara, który gotuje brzeczkę lub dosypuje słodu do kadzi.

Dziś w całym kraju jest już 12 podobnych browarów. Prawie wszystkie, poza wrocławskim Spiżem i krakowskim CK Browarem, powstały po 2005 r. Ale w ciągu dwóch lat ich liczba co najmniej podwoi się. W Płocku przy Starym Rynku powstaje Browar Tumski - drugi w tym mieście. W grudniu ruszy minibrowar przy otwartym w połowie lipca hotelu 1231 w Toruniu. Jeszcze w tym roku smak świeżego piwa poznają m.in. mieszkańcy Białegostoku i Koszalina.

Restauratorzy liczą, że odniosą taki sukces jak Bierhalle - sieć należąca do spółki QLT Restaurant & Bar. - Każdego roku mamy zamiar otwierać co najmniej 3-4 nowe restauracje. Właśnie budujemy je w Białymstoku, we Wrocławiu i drugi lokal w Łodzi - zapowiada Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny spółki QLT Restaurant & Bar.

Minibrowary cieszą się popularnością, bo coraz więcej Polaków ma już dość piwnej monotonii w sklepach i pubach: wszędzie te same marki, podobny smak. A browary mogą zmieniać rodzaje oferowanego piwa nawet kilkakrotnie w ciągu roku.

Chętnych do prowadzenia browarów przybywa, choć nie jest to tania inwestycja: na efektowną instalację z miedzianymi zbiornikami, która może wyprodukować 50 tys. l piwa rocznie, trzeba wyłożyć co najmniej 265 tys. euro. Jednak to nic w porównaniu z zyskami, na jakie można liczyć. Wyprodukowanie jednego kufla to koszt od 1,48 zł do 2 zł. Kiedy jednak piwo trafi na stół - jego cena wzrasta do 6-7 zł.

- Powodzenie restauracji jest gwarantowane. Lokal szybko staje się główną atrakcją miasta. - 80 proc. gości to zagraniczni turyści. Chcą mieć możliwość zabrania piwa za sobą, dlatego jesienią zaczniemy sprzedawać niepasteryzowane piwo w butelkach - mówi Elżbieta Jakubiak z Brovarii z Poznania.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH