Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Modyfikacja formatu i modelu działania to dla Biedronki wyzwanie organizacyjne

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 26-12-2013, 11:59

Kilka tygodni temu firma Jeronimo Martins właściciel sieci Biedronka zapowiedziała, że planuje uruchomienie w Polsce mniejszego formatu sklepów dyskowych. Nowy koncept pozwoli Biedronce otwierać punkty handlowe „na każdym rogu", czyli jeszcze bliżej potencjalnego klienta. Warto przypomnieć, że operator już od kilkunastu miesięcy testuje koncept franczyzowej Biedronki, dzięki której mógłby istotnie obniżyć koszty rozwoju na terenach wiejskich.

Zdaniem Anny Rosłoniec, eksperta A.T. Kearney modyfikacja zarówno formatu, jak i modelu działania może stanowić dla Biedronki wyzwanie organizacyjne. - Mniejszymi formatami zainteresowała się nie tylko Biedronka, tym tropem idzie także m.in. Carrefour, a także sieci hurtowe. Trwa walka o segment mniejszych sklepów „bliżej klienta". Ponadto duży udział handlu tradycyjnego na naszym rynku oznacza, że jest miejsce na dalszy wzrost udziału tego segmentu w rynku. Często nowe sklepy powstają w miejscu niezależnych sklepów prywatnych lub z czasem je zastępują, ponieważ sklepy prywatne nie są w stanie efektywnie konkurować z sieciami. Dobrym, a często jedynym rozwiązaniem dla niezależnych sklepikarzy jest przystępowanie do sieci franczyzowych, dzięki czemu mogą utrzymać swoją działalność. Model franczyzowy jest także korzystny dla sieci, ponieważ umożliwia szybką ekspansję przy ograniczeniu nakładów finansowych - mówi Anna Rosłoniec.

W tym kontekście przystąpienie Jeronimo Martins do walki o ten wycinek rynku wydaje się jak najbardziej słuszne, a model franczyzowy, jeśli będzie odpowiednio poprowadzony operacyjnie, może przyczynić się do szybkiego wzrostu Biedronki w segmencie mniejszych sklepów. Ryzyko jest takie, że modyfikacja zarówno formatu, jak i modelu działania może stanowić dla Biedronki wyzwanie organizacyjne - dodaje ekspert A.T. Kearney.

Przypomnijmy, Grupa JM nie przedstawiła szczegółowo planów rozwoju dla mniejszych formatów i sklepów franczyzowych, ale podkreśliła, że w Polsce, gdzie 47 proc. sprzedaży detalicznej realizowane jest przez handel tradycyjny, widzi duży potencjał wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH