Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Mucha: potrzeba więcej niż jednej niedzieli, by ocenić efekty ograniczenia handlu w niedziele

Potrzeba więcej niż jednej niedzieli, aby dokonać kompleksowej oceny efektów ograniczenia handlu w niedzielę - powiedział w poniedziałek wiceszef Kancelarii Prezydenta Paweł Mucha. Jego zdaniem, na wprowadzeniu ograniczenia, zyskają mniejsze sklepy.

Mucha: potrzeba więcej niż jednej niedzieli, by ocenić efekty ograniczenia handlu w niedziele
fot. Shutterstock

11 marca był pierwszą niedzielą, kiedy obowiązywał zakaz handlu w większości sklepów. Najbliższe niedzielne zakupy będą możliwe 25 marca. Zgodnie z nowym prawem, w każdym miesiącu 2018 roku dwie niedziele będą handlowe - pierwsza i ostatnia. W 2018 r. Polacy będą mogli zrobić zakupy w 21 niedziel.

Paweł Mucha, pytany w radiowej "Trójce", czy było to "dobre posunięcie" przypomniał, że wprowadzenie ograniczenia handlu postulowały m.in. związki zawodowe. "Wiemy że 1,2 mln pracowników sektora (handlu) oczekiwało tego rodzaju rozwiązań (...) pod ustawą zebrano kilkaset tysięcy podpisów; związki zawodowe skupiające pracowników handlu bardzo mocno to postulowały" - zaznaczył.

Według niego, ograniczenie handlu to "pewna dolegliwość z perspektywy konsumenta", jednak - jak mówił - "może ona mieć pozytywne skutki dla sektora małych i średnich przedsiębiorców". "Jeżeli mamy zamknięty ogromny, wielkopowierzchniowy hipermarket, to mniejsze sklepy mają naturalną lukę i jeżeli ewoluowałoby to w tym kierunku, to ja byłbym niezwykle usatysfakcjonowany" - powiedział Mucha.

Zastrzegł, że aby "dokonać kompleksowej oceny" efektów funkcjonowania nowych przepisów, potrzeba "więcej niż jednej niedzieli". Przypomniał też, że podobne regulacje funkcjonują już w wielu krajach europejskich. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    handel w niedziele RSS ALERT    /    zakaz handlu RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    Paweł Mucha RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.175.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.