Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Muszkieterowie wprowadzają nowy koncept sklepów Bricomarche

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2012, 14:23

SPV to nowy koncept sklepu stworzony w odpowiedzi na oczekiwania klientów przez Bricomarche we Francji. Powstał on po analizach geomarketingowych wykonanych dla każdego sklepu.

W zależności od wyników, sklepy dostosują swoją ofertę produktową do potencjału zakupowego swoich potencjalnych klientów. Sklep Bricomarche we francuskim mieście Milly-la-Forêt, który jako pierwszy wprowadził koncept SPV, został otwarty 15 lutego 2012 r. Na etapie wdrażania konceptu SPV jest obecnie 5-6 sklepów we Francji, a do 2015 r. w tej formule będzie działało już 300 placówek. Docelowo koncept ten będzie wprowadzony we wszystkich sklepach sieci Bricomarche. Zmiany mają przynieść wzrost obrotów o 15 proc.

Koncept SPV został wprowadzony po to, aby każdy sklep dostosował swoją ofertę produktową do potrzeb klientów. Pierwszy etap działań polega na analizie strefy. Analiza ta bada oczekiwania poszczególnych klientów i ocenia pozycjonowanie sieci konkurencyjnych. Wyniki analizy pozwalają na określenie profilu każdego sklepu oraz rozmiarów wszystkich 23 działów handlowych.

Każdy sklep opracowuje więc ofertę handlową na podstawie swojego profilu a nie, jak to było do tej pory, powierzchni sprzedaży. Niektóre analizy potencjału mogą dawać przewagę sklepom, które stawiają na dekorację lub majsterkowanie, inne z kolei tym, których oczkiem w głowie są działy ogród lub materiały budowlane.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Bricomarche wykazało, że klienci nie oczekują znalezienia wszystkiego w sklepie branży DIY. Istnieją rodziny produktów priorytetowych, wręcz niezbędnych, które stanowią sedno sklepu z tej branży. Z drugiej jednak strony, rozmiary sklepów Bricomarché nie pozwalają na oferowanie pełnej i głębokiej gamy we wszystkich działach. Trzeba więc dokonywać wyborów i rezygnować z niektórych produktów.
Koncept SPV polega na zaproponowaniu klientom oferty produktowej najtrafniej dostosowanej do ich potrzeb.
W ten sposób pozwala na zapewnienie klientom większej satysfakcji dzięki bardziej adekwatnemu określeniu grup produktów, które należałoby rozwinąć oraz tych, z których Bricomarché powinno zrezygnować.

Metoda SPV znajduje konkretne zastosowanie w tworzeniu nowej ścieżki klienta oraz w prezentowaniu oferty handlowej według zasady «shop in shop». Skutkuje ona całkowitym przeformułowaniem oferty oraz zasad merchandisingu.

Na klientów wchodzących do Bricomarche zagospodarowanego według konceptu SPV nie czekają już przy wejściu półki ustawione w sposób liniowy wzdłuż centralnej alejki. Ma to wciąż miejsce w zdecydowanej większości sieci supermarketów branży DIY. Bricomarche SPV mają nową, własną ścieżkę klienta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH