Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na polskim rynku kształtuje się nowy format sklepów, niespotykany w Europie

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 03-08-2012, 09:03
Na polskim rynku kształtuje się nowy format sklepów, niespotykany w Europie
Lidl ma w polsce ponad 420 sklepów, Biedronka - niemal pięć razy więcej

Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins oraz jej konkurent Lidl przez pierwszych sześć miesięcy 2012 r. wydały na reklamę ponad 250 mln zł. Dyskontom bardzo zależy, by nie traktować ich dłużej jak dyskonty, dlatego nie szczędzą wydatków na reklamę pokazująca wysoką jakość ich produktów. Zdaniem ekspertów, jesteśmy świadkami powstawania specyficznego formatu - dyskontu premium - informuje Puls Biznesu.

Jak podaje Puls Biznesu, z zestawienia przygotowanego przez Kantar Media wynika, że Biedronka odpowiada za 51,5 proc. wydatków na reklamę. Lidl natomiast w pierwszym półroczu wydał 121,5 mln zł, czyli niecałe 8 mln zł mniej od Jeronimo Martins. W drugim półroczu raczej nie będzie gorzej - niemiecka sieć właśnie oficjalnie odpaliła kampanię reklamową z kucharzami Karolem Okrasą i Pascalem Brodnickim. Sieć już wcześniej postanowiła zerwać z wizerunkiem taniego dyskontu. Także Biedronka nie szczędzi wysiłków na zmianę swojego wizerunku - inwestuje w remonty i potężną kampanię telewizyjną.

Eksperci oceniają, że taka polityka sprawdza się, bo Polacy aspirują do lepszego stylu życia, jednak z drugiej strony muszą ograniczać wydatki. Ponadto, dzięki wysiłkowi włożonemu w zmianę wizerunku, do Lidla i Biedronki zaczęli zaglądać klienci z zasobniejszym portfelem. Zdaniem ekspertów, nad Wisłą rodzi się specyficzny na europejskim tle segment - dyskont premium, tańszy niż delikatesy, ale oferujący podobne produkty - czytamy w Pulsie Biznesu.

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr B. 06-08-2012, 08:30:
nabiał jest rozrzedzony do granic możliwości, większość produktów ktrych producenci nie godzą się na wymuszanie pogarszania jakości zmniejszają gramaturę. Gdzie jest sanepid i PIH którego obowiązkiem jest kontrola jakoSci ???
Biedronka= za jakość . ceny na poszczególne produkty wahają się co kika dni bez powodu (nagle bez przyczyny produkt jestr 10% droższy, po kilku dniach cena spada) Biedronka "czaruje" na wszelkie sposoby konsumentów i ten propceder jest czymś normalnym. Przykro,że o tym się nie mówi. Ja wolę kupić w podobnej cenie w moim sklepie osiedlowym dobrej jakości produkty, niż płacić za rozrzedzone wodą w Biedronce.
  • Jakub 05-08-2012, 23:28:
Żeby być sprawiedliwym, trzeba powiedzieć, że w sklepach ogólnie jest żenada. Wszystko to prawie to samo, tylko, że w innym opakowaniu albo od innego producenta. Mało jest produktów unikalnych, ciekawych, oryginalnych, chyba, że w sklepach specjalistycznych których jest jeden, dwa na duże miasto albo i nie. Mało jest produktów typowo polskich takich jak paprykarze czy kabanosy.
Dyskonty wstrzeliły się w polski rynek ceną, niczym więcej, Polacy widzą, że poziom produktów dyskontowych się podniósł lub niedyskontowych spadł. Dzisiaj marka niewiele znaczy tak naprawdę. Dyskonty mają tą wielką wadę, że jest w nich mały wybór, 1-2 produkty danego rodzaju, w hipermarketach jest tego więcej kilkukrotnie, ale i tak bez rewelacji.
Czas chyba więc, aby konsumenci sami zaczęli się domagać większego wyboru produktów w sklepach a nie ciągle jedno i to samo, zero polskości, tylko wszystko "zrzynka" z Zachodu.
  • Seba 05-08-2012, 15:47:
biedronka to sklep dla biedaków i nic tego nie zmieni, w sklepie dla odpadów społecznych kupować nie będe.

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH