Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Na równym traktowaniu klientów wszystkich rodzajów sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom

W najnowszym rankingu Równi w Biznesie przygotowywanego przez Grupę Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu analitycy ocenili 25 największych producentów nabiału i tłuszczów do smarowania pieczywa. Z rankingu jednoznacznie wynika, że na równym traktowaniu klientów wszystkich rodzajów sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom. Wyjątkowy jest rynek mleka, na którym SM Mlekpol, mimo że jest liderem sprzedaży, znajduje się też w pierwszej trójce rankingu Równi w Biznesie. Takie samo miejsce w rankingu producentów jogurtu zajął lider tego rynku Danone. Liderzy pozostałych rynków wypadli słabo, co świadczy o tym, że w swoich strategiach faworyzują klientów dyskontów i supermarketów.

Na równym traktowaniu klientów wszystkich rodzajów sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 03-10-2019, 12:49

Wyniki zostały przedstawione w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

- Z rankingu jednoznacznie wynika, że na równym traktowaniu klientów wszystkich sklepów najbardziej zależy mniejszym producentom – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

– Najwięksi producenci najlepsze cenowo oferty zwykle kierują głównie do dyskontów i supermarketów, co powoduje, że klienci osiedlowych sklepów swoich ulubionych produktów nie kupują tam, gdzie mają najbliżej. Co nie oznacza, że udają się po nie do oddalonego sklepu. Często nie kupują ich wcale lub wybierają produkt innego producenta – dodaje.

Liderzy równego traktowania

Zjawisko to widać na rynku jogurtów. Podobnie jest z mlecznymi deserami. Również na rynku masła i margaryny próżno szukać w czołówce rankingu największych producentów. Lider tego rynku zajął w rankingu dopiero 8 miejsce, a w czołówce znalazły się firmy, które znajdują się dopiero w drugiej połowie listy liderów rynku pod względem ogólnej sprzedaży. Równie słabo prezentują się najwięksi producenci śmietany. Wyjątkowy jest rynek mleka, na którym SM Mlekpol, mimo że jest liderem sprzedaży, znajduje się też w pierwszej trójce rankingu „Równi w Biznesie”. Jednak ta sama firma znacznie słabiej wypada w rankingu producentów serków słodkich i homogenizowanych, na którym znowu potwierdza się reguła, że podobne strategie wobec wszystkich rodzajów sklepów stosują przede wszystkim mniejsi dostawcy.

- Produkty świeże powinny być kupowane w pobliżu miejsca zamieszkania, czyli w sklepach małoformatowych. Dlatego dziwi fakt, że pomimo iż konsumenci robią ponad 40% wszystkich swoich zakupów spożywczych w sklepach małoformatowych, to jedynie 28%* stanowią zakupy związane z kategorią nabiału. I traci na tym konsument, ponieważ nie ma świeżego towaru w domu. Jest to również niekorzystne dla detalistów i dla producentów, którzy tracą na szybkości i na wielkości obrotu, bo konsument kupuje mniej niż by mógł. Bardzo ryzykowna jest strategia największych producentów nabiału, którzy znaczącą część swojej sprzedaży uzależniają od dyskontów, powodując ogromną presję cenową na rolników – ocenia Pedro Martinho.

Mleko się rozlało

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    tłuszcze RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    producenci mleka RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.