REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Na rynku detalicznym trwa wojna wszystkich ze wszystkimi

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-06-2016, 12:00
Na rynku detalicznym trwa wojna wszystkich ze wszystkimi
fot. ŁR

Na rynku mamy wojnę pomiędzy sieciami, pomiędzy poszczególnymi formatami, mamy wojnę cenową. Zaciera się granica pomiędzy poszczególnymi formatami. Mamy dyskonty supermarketowe i supermarkety dyskontowe – powiedziała Dorota Kałowska, Partner i Strategy Consultant Cobalt Spark podczas Future Private Labels w Kielcach.

REKLAMA

Obecnie rynek bardzo dynamicznie się zmienia. Zaciera się różnica pomiędzy poszczególnymi formatami. - Można stwierdzić, że praktycznie nie ma już dyskontów – te sieci wprowadzają marki premium i w ten sposób walczą o zamożniejszego klienta. Z drugiej strony supermarkety i delikatesy także chcą przyciągnąć nowych konsumentów i się zmieniają. Dodatkowo zmienia się także model zakupów. Rodzinne wycieczki do supermarketów odchodzą w przeszłość, zaczyna dominować model convinence – mówiła Dorota Kałowska.

W jej ocenie obserwujemy zdecydowaną ekspansję marek własnych. - Marki własne wchodzą do segmentu produktów premium, a także w inne kategorie jak produkty mrożone, żywności świeżej, gotowej czy bio/organic. Biorąc pod uwagę znikomość rynku produktów ekologicznych, wprowadzanie tam tarek własnych ma przede wszystkim cel marketingowy i wizerunkowy – uważa ekspert agencji Cobalt Spark.

W nowych kategoriach marki własne mają przede wszystkim budować lojalność konsumentów wobec danej sieci handlowej. To nie jest tylko poszerzanie oferty. Takim działaniem trzeba już profesjonalnie zarządzać – uważa Dorota Kałowska. Dodała, że marki własne cechuje niesłychana wręcz elastyczność i szybkość działania, gdyż nie raz od pomysłu do wprowadzenia nowego produkty mija zaledwie kilka tygodni.

Uważa, że sieci handlowe muszą szukać już teraz nowej formuły, kolejnego etapu rozwoju marek własnych. Z drugiej strony właściciele brandów obawiają się rozwoju marek własnych i także reagują na rynek. Starają się budować silne relacje z klientami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH