Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na rynku detalicznym trwa wojna wszystkich ze wszystkimi

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-06-2016, 12:00
Na rynku detalicznym trwa wojna wszystkich ze wszystkimi
fot. ŁR

Na rynku mamy wojnę pomiędzy sieciami, pomiędzy poszczególnymi formatami, mamy wojnę cenową. Zaciera się granica pomiędzy poszczególnymi formatami. Mamy dyskonty supermarketowe i supermarkety dyskontowe – powiedziała Dorota Kałowska, Partner i Strategy Consultant Cobalt Spark podczas Future Private Labels w Kielcach.

Obecnie rynek bardzo dynamicznie się zmienia. Zaciera się różnica pomiędzy poszczególnymi formatami. - Można stwierdzić, że praktycznie nie ma już dyskontów – te sieci wprowadzają marki premium i w ten sposób walczą o zamożniejszego klienta. Z drugiej strony supermarkety i delikatesy także chcą przyciągnąć nowych konsumentów i się zmieniają. Dodatkowo zmienia się także model zakupów. Rodzinne wycieczki do supermarketów odchodzą w przeszłość, zaczyna dominować model convinence – mówiła Dorota Kałowska.

W jej ocenie obserwujemy zdecydowaną ekspansję marek własnych. - Marki własne wchodzą do segmentu produktów premium, a także w inne kategorie jak produkty mrożone, żywności świeżej, gotowej czy bio/organic. Biorąc pod uwagę znikomość rynku produktów ekologicznych, wprowadzanie tam tarek własnych ma przede wszystkim cel marketingowy i wizerunkowy – uważa ekspert agencji Cobalt Spark.

W nowych kategoriach marki własne mają przede wszystkim budować lojalność konsumentów wobec danej sieci handlowej. To nie jest tylko poszerzanie oferty. Takim działaniem trzeba już profesjonalnie zarządzać – uważa Dorota Kałowska. Dodała, że marki własne cechuje niesłychana wręcz elastyczność i szybkość działania, gdyż nie raz od pomysłu do wprowadzenia nowego produkty mija zaledwie kilka tygodni.

Uważa, że sieci handlowe muszą szukać już teraz nowej formuły, kolejnego etapu rozwoju marek własnych. Z drugiej strony właściciele brandów obawiają się rozwoju marek własnych i także reagują na rynek. Starają się budować silne relacje z klientami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH