Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Market Side - Na rynku jest miejsce dla 5 tys. sklepów dyskontowych

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 23-07-2013, 11:30
Na rynku jest miejsce dla 5 tys. sklepów dyskontowych
Fot. PTWP

W Polsce działa ponad 3 tys. dyskontów. Dużo? Spokojnie, za dwa lata będzie ich o tysiąc więcej, a docelowo nawet do 5 tys. - pisze "Gazeta Wyborcza".

Gorzów, według firmy badawczej Market Side, jest najbardziej usianym dyskontami dużym miastem w Polsce. W liczącym 124 554 mieszkańców Gorzowie jest ich bowiem 22 - 12 Biedronek, 5 Lidlów i 5 Netto. Czyli jeden przypada na 5662 osoby. Dla porównania w podobnym co do wielkości Płocku dyskontów jest 11, czyli jeden na 11,3 tys. osób. W niemal dwukrotnie większych Kielcach jeden taki sklep przypada na 15,5 tys. osób. W Polsce bardziej zdyskontowany od Gorzowa jest tylko 56-tysięczny Racibórz, w którym ulokowało się 11 dyskontów.

Dominacja dyskontów nie podlega dyskusji - na koniec ubiegłego roku było ich w Polsce aż 2952. Flagowym przykładem ich potęgi jest Biedronka - Portugalczycy mają 2170 sklepów w ponad 800 miejscowościach, które w ubiegłym roku zanotowały ponad miliard wizyt. Tempo ekspansji też imponuje - Lidl otworzy w tym roku 40 nowych sklepów, Netto - 50, a Biedronka - ok. 290 placówek. Plany tej ostatniej przypominają PRL-owskie kilkulatki - do 2015 roku liczba sklepów z sympatycznym owadem ma dobić do 3 tys. W tym czasie jej dyskontowi konkurenci będą mieli w sumie tysiąc placówek, a z wyliczeń Market Side wynika, że docelowo na rynku jest miejsce na 5 tys. takich sklepów. 

Z badań Biedronki wynika, że 73 proc. Polaków robi tam regularnie zakupy. Zdaniem ekspertów, ekspansja dyskontów będzie się koncentrowała na największych miastach i wsiach, które na razie są ziemią niczyją - na koniec ub. roku było tam 50 dyskontów, z czego 46 Biedronek. Jak głosi Market Side, w miastach do 20 tys. mieszkańców jest już właściwie pozamiatane. W największych jest większy potencjał, ale też konkurencja - zadomowione są tam hipermarkety i sieci małych sklepów, takich jak Żabka, które też potrafią konkurować ceną.

Pewne jest jedno - dyskontom nie zaszkodzą hipermarkety.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • antol@go2.pl 25-07-2013, 19:12:
To nie jest tak, bo tu moi Państwo działa dzikie, bo odwrócone Prawo Archimedesa..., "Na rynku jest miejsce dla 5 tys. sklepów dyskontowych", piszecie w niniejszym artykule, a jakże jest... tyle, że u Archimedesa, gdzie ..na ciało zanurzone w płynie działa pionowa, skierowana ku górze siła wyporu (tu płynem jest rynek łącznie z nami, dotychczasowymi od kilkudziesięciu lat, będących jego uczestnikami, jako rodzime, rodzinne, mniejsze czy większe, polskie lokalne firmy handlowe), a wartość siły jest równa ciężarowi wypartego płynu... o i tu jest właśnie klu programu, bo żeby wprowadzić na rynek 5 tysięcy dyskontów, na które rzekomo jest (a faktycznie dopiero będzie, po rzezi niewiniątek...) miejsce na rynku, to trzeba, mówiąc kolokwialnie, wykończyć (czyli wyprzeć jak u dziadzi Archimedesa) miejsce dla tych dyskontów, no właśnie i to będzie ta wyparta i upadła jak wydmuszka klasa polskiego handlu... bo jeśli u Archimedesa siła wyporu, jest wypadkową wszystkich sił parcia płynu na ciało (czyli, niby na te 5 tysięcy dyskontów...), to na naszym ogałacanym z nas rynku, wszystko się sprzymierza (wbrew naturze oczywiście i to warto podkreślić!) i jest wypadkową nacisków wobec wypieranej masy, czyli nas, jeszcze, zanim nie zostaniemy zmuszeni do zrobienia miejsca dla tych 5 tysięcy dyskontów, obecnych na rynku handlowców...
  • wojsew 23-07-2013, 11:02:
3000 dyskontów. !!!! . Jeśli odliczycie Biedronkę , Lidl , Netto i Aldi to reszta jest siecią 3 -8 sklepów.
Ponadto to już nie są dyskonty . W/w maja tak bogaty asortymentowo , cenowo i jakościowo wolumen sprzedaży że są bliżej hipermarketów które niskimi kosztami połykają niż dyskontami sensu stricto .
Rynek się nasyci i jak zwykle nastąpi odwrót .

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.