Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na rynku jest miejsce na rozwój hipermarketów

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2014, 16:05
Na rynku jest miejsce na rozwój hipermarketów
Magdalena Zimna, Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia (fot. PTWP)

Bazując na danych, którymi dysponujemy, można prognozować, że w najbliższych latach nie będziemy świadkami zniknięcia w Polsce handlu małoformatowego ani hipermarketów. Dla tego typu sklepów wciąż jest na naszym rynku miejsce - oceniła Magdalena Zimna, Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Najprawdopodobniej, po fazie lekkiego załamania, które hipermarkety teraz przeżywają, odnajdą się one w nowej roli. - Obecnie dyskonty, a przede wszystkim główny gracz spośród nich przejął rolę zarówno sklepów wielko-, jak i małoformatowych. Zagarnął on serca i portfele Polaków. Sądzę jednak, że po tym, co już w tej chwili Biedronka robi, widać w jakim kierunku ta sieć zmierza - powiedziała Magdalena Zimna.

- Zatem jeśli nie wydarzy się wojna ani nic równie spektakularnego, udziały rynkowe hipermarketów w najbliższych kilku latach wzrosną o kilka punktów procentowych. Spadną natomiast udziały małoformatowych sklepów handlu tradycyjnego, przy zachowaniu ich niezmienionej liczby. Spadek ich wartości i znaczenia w dużej mierze wynika z ograniczania przez sklepy małoformatowe półki chemiczno-kosmetycznej, skoncentrowaniu się na sprzedaży produktów świeżych. Rachunek w przypadku codziennych zakupów spożywczych jest relatywnie niewielki - tłumaczyła Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia.

Jej zdaniem, że w ciągu najbliższych 5 lat najstabilniejszym formatem będą supermarkety. - Dyskonty pewnie też jeszcze trochę podrosną - zaznaczyła Magdalena Zimna.

Zwróciła też uwagę, że konsumenci coraz chętniej odwiedzają sklepy specjalistyczne: piekarnie, warzywniaki czy sklepy mięsne. - Tego typu placówki radziły sobie świetnie do połowy lat 90., czyli początku ekspansji hipermarketów. Obecnie obserwujemy ich wielki powrót - wynika z danych Gfk Polonia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bgbg 25-10-2014, 23:19:
DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH