Na rynku paczkomatów szykuje się bój o klienta
Rośnie konkurencja na rynku przesyłek. Towary zamówione w e-sklepach nie tylko są dostarczane przez kurierów, ale coraz częściej można je odebrać osobiście. Na razie ten segment rynku e-commerce zagospodarowała firma InPost, która stawia paczkomaty. Spółka nie może jednak spać spokojnie. O paczkomatach poważnie myślą bowiem giganci - DHL i Amazon oraz Poczta Polska. Do rywalizacji włączyły się też Ruch i Orlen - informuje Rzeczpospolita.
POWIĄZANE TEMATY
Według badań firmy CubeResearch z opcji osobistego odbioru towarów korzysta już 70 proc. kupujących w sieci. W Polsce zainstalowanych i oddanych do użytku zostało 110 paczkomatów InPostu. Firma skupia się na rozszerzaniu liczby skrytek w działających już terminalach.
Jednak sieć własnych paczkomatów zamierza rozwijać Poczta Polska. Pierwsze miałyby stanąć jeszcze w tym roku. InPostowi mogą przybyc kolejni konkurencji - w automaty pocztowe mocno wszedł DHL. Na razie stawia je w Niemczech, gdzie ma ich już 2650. W tym roku nie tylko uruchomi nowe, ale wejdzie do kolejnych krajów - w planach są Włochy i Holandia. Nie wiadomo, czy własnych paczkomatów nie postawi u nas Amazon. Zakupy z internetu już można odebrać na stacjach Orlenu. Własna usługe tego typu wprowadził też Ruch - czytamy w „Rz".

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!