Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na Śląsku dominują centra handlowe z wiodącą rolą hipermarketu

  • Autor: JLL/Bankier
  • Data: 06-03-2011, 11:26

W tym regionie wciąż najpopularniejsze są centra handlowe oparte na hipermarketach. Klienci doceniają obiekty działające od lat i lojalnie do nich wracają. Nowo powstające, wielofunkcyjne galerie handlowe w centrach miast mogą jednak wkrótce zmienić charakterystykę handlową Śląska.

Konurbacja śląska jest zamieszkana przez około 2,2 mln ludzi i obejmuje swoimi granicami 22 miasta - od Katowic po Wojkowice. Charakteryzuje się dość skomplikowanym układem urbanistycznym - brak wyraźnych granic niektórych miast powoduje, że wiele z nich zlewa się ze sobą tworząc jeden spójny obszar miejski, podczas gdy inne, położone w większej odległości, są odseparowane od siebie. Układ sieci drogowych w tym regionie jest jednym z najlepszych w Polsce.

Według zespołu analityków Jones Lang LaSalle, specjalizującego się w badaniach rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, konurbacja śląska charakteryzuje się najmniejszym nasyceniem powierzchnią handlową wśród głównych 8 ośrodków miejskich i handlowych w Polsce. Należy jednak zwrócić uwagę, iż siła nabywcza ludności zamieszkującej ten region jest również najniższa i przewyższa średnią krajową zaledwie o 7 procent.

- Obserwując Śląsk, da się zauważyć, iż starsze obiekty handlowe oparte na hipermarkecie jako najemcy strategicznym cieszą się największą popularnością wśród mieszkańców regionu. Klienci cenią sobie funkcjonujące od lat obiekty i niejednokrotnie wracają lojalnie do swojego ulubionego hipermarketu. Staje się to przesłanką do rozbudowy tego typu obiektów, czego przykładem może być ukończona przebudowa M1 w Czeladzi, trwające obecnie poszerzenie M1 w Zabrzu i stopniowy rozrost Auchan w Sosnowcu o Leroy Merlin i Decathlon. Jednym z najnowszych centrów handlowych z hipermarketem jest Auchan w Gliwicach. Wkrótce obok centrum otworzy się również Leroy Merlin i Decathlon - wyjaśniła Agnieszka Tarajko-Bąk, analityk rynku w Jones Lang LaSalle.

Aż 18 spośród 34 działających w konurbacji śląskiej centrów handlowych opartych jest właśnie na hipermarkecie. Najliczniej reprezentowane są sieci Real (10 sklepów), Carrefour (7 sklepów), Tesco (6 sklepów) oraz Auchan (4 sklepy). Znajduje to odzwierciedlenie w relatywnym nasyceniu powierzchnią sieci hipermarketów i supermarketów w tym regionie. Śląsk ma większe tego typu nasycenie niż Poznań, Warszawa, Kraków i Wrocław, a mniejsze niż Szczecin, Łódź i Trójmiasto.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.