Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na stacjach paliw rośnie popularność alkoholi i papierosów, traci kawa mrożona

  • Autor: Marcin Szczepański, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-07-2009, 15:54
Na stacjach paliw rośnie popularność alkoholi i papierosów, traci kawa mrożona
fot. www.transkom.com.pl

Sklepy na stacjach paliw kojarzyły się do tej pory ze sprzedażą kilku kluczowych kategorii. Okazuje się jednak, że klienci coraz rzadziej zaglądają na stacje w celu zakupu napojów energetycznych, kawy mrożonej czy odświeżaczy.

Malejąca istotność stacji paliw w sprzedaży wielu kategorii sklepowych wynika przede wszystkim z ich rosnącej popularności a tym samym szerszego wchodzenia do pozostałych kanałów sprzedaży. Standardowym przykładem tego scenariusza są napoje energetyczne, które jeszcze kilka lat temu kupowano niemal wyłącznie na stacjach, a obecnie są one powszechnie dostępne we wszystkich rodzajach handlu.

Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen kategorią, dla której stacje paliw są najistotniejszym kanałem sprzedaży wciąż są odświeżacze powietrza. Udział stacji paliw w całości sprzedaży tego asortymentu w okresie od kwietnia 2008 do marca 2009 wyniósł aż 45 proc. W stosunku do tego samego okresu rok wcześniej oznacza to niewielki (2 proc.) spadek znaczenia stacji.

Największy spadek istotności stacji w sprzedaży kategorii zanotowano w obszarze kawy mrożonej. Jeszcze rok temu aż 56 proc. sprzedaży tych produktów realizowane było na stacjach. W badanym okresie było to już tylko 36 proc.

Spośród pozostałych kategorii niewielkie, kilkuprocentowe spadki zanotowały ponadto prezerwatywy (24 proc. sprzedaży miało miejsce na stacjach), napoje energetyczne (18 proc.), czy karty do telefonów komórkowych (13 proc.).

Minimalne, 1 proc. wzrosty zanotowały jedynie kategorie drinków alkoholowych (11 proc.) oraz papierosów (8 proc.). Potwierdza się więc, że kluczowe dla przystacyjnych sklepów są obecnie kategorie alkoholi i papierosów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.