Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na warszawskim rynku jest miejsce na kolejne centra handlowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2012, 17:07
Na warszawskim rynku jest miejsce na kolejne centra handlowe
Na zdj. dom handlowy Wolf Bracka

Popyt na powierzchnie handlowe w Warszawie nadal jest większy niż podaż. Obecna liczba centrów handlowych wciąż jest niewystarczająca dla potrzeb mieszkańców stolicy - wynika z raportu „Warszawski rynek powierzchni handlowych" przygotowanego przez firmę CBRE.

Raport (Warsaw Retail Market View 4Q2011) opisuje szczegółowo popyt, podaż, czynsze, stopy zwrotu z inwestycji oraz trendy panujące na rynku powierzchni handlowych w Warszawie.

- Warszawski rynek powierzchni handlowych ewoluuje i zmienia się, zarówno pod względem geograficznym, jak i pod względem oferty i typów formatów centrów handlowych. Nadal popyt na powierzchnię handlową jest większy od podaży, a ilość powierzchni handlowej, która ma być oddana do użytku w latach 2012 - 2013 niezwykle ograniczona - czytamy w raporcie.

Ograniczona ilość powierzchni handlowych w szybko rozwijających się dzielnicach na obrzeżach miasta, jak również wzrost siły nabywczej, wpływają stymulująco na deweloperów. Rośnie też apetyt mieszkańców Warszawy na dobra luksusowe, co z kolei przyciąga do stolicy ekskluzywne światowe marki.

- Warszawa nadal stanowi największy rynek powierzchni handlowych w Polsce. I chociaż obecnie jest tu ponad 1,36 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych, nadal liczba centrów handlowych jest niewystarczająca dla potrzeb mieszkańców stolicy - oceniają autorzy raportu.

W roku 2011 nie otwarto żadnego centrum handlowego (według klasyfikacji ICSC - Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych). Otwarto dom towarowy VitkAc (poprzednio Wolf Bracka), a powierzchnia w Tivoli Park w Białołęce była sprzedawana z podziałem na osobne lokale. - Dom towarowy VitkAc jest jedynym tego rodzaju projektem w Warszawie - jego najemcy to najbardziej luksusowe sieci handlowe, takie jak Lanvin, Giorgio Armani, Yves Saint-Lauren, Gucci, Bottega Veneta i Diesel - przypomina raport.

CBRE przewiduje, że w latach 2012 i 2013 nadal ograniczona będzie podaż nowoczesnej powierzchni handlowej, a jej wzrost jest przewidywany na poziomie 5 proc. w ciągu najbliższych 24 miesięcy. W roku 2012 zostanie otwarte tylko jedno centrum handlowe - centrum outletowe Factory Annopol, którego deweloperem jest firma Neinver.

Biorąc pod uwagę dobrą kondycję warszawskiego rynku powierzchni handlowych, stopy kapitalizacji uległy dalszej kompresji do poziomu 6 proc. Polska nadal pozostaje najbardziej atrakcyjnym rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem wartości zainwestowanego kapitału - tylko w 2011 roku zainwestowano u nas ponad 3,1 mld euro, z czego 54 proc. (1,7 mld euro) zainwestowano w powierzchnie handlowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.