Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nadal ponad połowa konsumentów szuka promocji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 10:57
Nadal ponad połowa konsumentów szuka promocji

Z najnowszego Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia wynika, że ponad połowa konsumentów (58 proc.) to łowcy promocji. Respondenci przyznają, w porównaniu z ubiegłymi latami, że w większym stopniu preferują w ramach akcji promocyjnych nagrody nawet małe, ale gwarantowane od dużych, dostępnych tylko dla nielicznych.

Ponadto, w jeszcze większym stopniu niż wcześniej, konsumenci są niechętni dzieleniu się danymi wrażliwymi, takimi jak PESEL, dochody czy sytuacja rodzinna. Informacje na temat promocji konsumenci czerpią najczęściej z gazetek promocyjnych (67 proc.). Tylko co dziesiąty respondent miał negatywne doświadczenia z promocjami.

Konsumenci nadal chętnie korzystają z różnych form promocji. W pierwszej kolejności biorą jednak udział w akcjach najłatwiej dostępnych i nie wymagających zbytniego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością. Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.

- Zmiana opinii konsumentów w zakresie sposobu przyznawania nagród w ramach promocji może wynikać z negatywnych doświadczeń konsumentów dotyczących braku nagrody, mimo uczestnictwa w wielu konkursach. Z opinii respondentów zebranych podczas badania płynie jasny przekaz, że uczestnicy promocji chcą mieć pewność korzyści, dlatego niezmiennie wśród najczęściej wybieranych form promocji są takie, które ten zysk gwarantują - mówi Michał Piechocki, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.

- Pozytywny stosunek do promocji konsumenci budują wtedy, gdy uda im się podczas zakupów zaoszczędzić znaczącą dla nich sumę pieniędzy lub gdy udział w promocji wiąże się z otrzymaniem czegoś atrakcyjnego, w formie gratisu, czy jako wygrana w loterii lub konkursie. Najwięcej pozytywnych emocji wzbudza wygrana nawet drobnego upominku, zwłaszcza wtedy, gdy jest efektem pracy włożonej przez konsumenta w uzyskanie nagrody, np. zbieranie opakowań i wymiana na gwarantowaną nagrodę – dodaje.

Tylko 11 proc. respondentów miało negatywne doświadczenia związane z promocjami, np. z zawyżaniem ceny towaru w promocji, wadliwymi czy przeterminowanymi produktami lub niejasnymi zasadami promocji.

Badanie Monitor Promocji jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 10 lat. Najnowsza edycja raportu „Monitor Promocji 2015” została zrealizowana metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. Respondentami były osoby dorosłe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystały z przynajmniej jednej promocji, N=1003.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.