REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nadal ponad połowa konsumentów szuka promocji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 10:57
Nadal ponad połowa konsumentów szuka promocji

Z najnowszego Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia wynika, że ponad połowa konsumentów (58 proc.) to łowcy promocji. Respondenci przyznają, w porównaniu z ubiegłymi latami, że w większym stopniu preferują w ramach akcji promocyjnych nagrody nawet małe, ale gwarantowane od dużych, dostępnych tylko dla nielicznych.

REKLAMA

Ponadto, w jeszcze większym stopniu niż wcześniej, konsumenci są niechętni dzieleniu się danymi wrażliwymi, takimi jak PESEL, dochody czy sytuacja rodzinna. Informacje na temat promocji konsumenci czerpią najczęściej z gazetek promocyjnych (67 proc.). Tylko co dziesiąty respondent miał negatywne doświadczenia z promocjami.

Konsumenci nadal chętnie korzystają z różnych form promocji. W pierwszej kolejności biorą jednak udział w akcjach najłatwiej dostępnych i nie wymagających zbytniego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością. Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.

- Zmiana opinii konsumentów w zakresie sposobu przyznawania nagród w ramach promocji może wynikać z negatywnych doświadczeń konsumentów dotyczących braku nagrody, mimo uczestnictwa w wielu konkursach. Z opinii respondentów zebranych podczas badania płynie jasny przekaz, że uczestnicy promocji chcą mieć pewność korzyści, dlatego niezmiennie wśród najczęściej wybieranych form promocji są takie, które ten zysk gwarantują - mówi Michał Piechocki, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.

- Pozytywny stosunek do promocji konsumenci budują wtedy, gdy uda im się podczas zakupów zaoszczędzić znaczącą dla nich sumę pieniędzy lub gdy udział w promocji wiąże się z otrzymaniem czegoś atrakcyjnego, w formie gratisu, czy jako wygrana w loterii lub konkursie. Najwięcej pozytywnych emocji wzbudza wygrana nawet drobnego upominku, zwłaszcza wtedy, gdy jest efektem pracy włożonej przez konsumenta w uzyskanie nagrody, np. zbieranie opakowań i wymiana na gwarantowaną nagrodę – dodaje.

Tylko 11 proc. respondentów miało negatywne doświadczenia związane z promocjami, np. z zawyżaniem ceny towaru w promocji, wadliwymi czy przeterminowanymi produktami lub niejasnymi zasadami promocji.

Badanie Monitor Promocji jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 10 lat. Najnowsza edycja raportu „Monitor Promocji 2015” została zrealizowana metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. Respondentami były osoby dorosłe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystały z przynajmniej jednej promocji, N=1003.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH