Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Nadawcy telewizyjni i producenci suplementów diety wypracowali standardy reklam

Nadawcy telewizyjni i producenci suplementów diety wypracowali standardy reklam tych produktów. W poniedziałek podpisano samoregulację zakładającą m.in. czytelne informowanie, że dany specyfik to suplement diety, który nie ma właściwości leczniczych.

Nadawcy telewizyjni i producenci suplementów diety wypracowali standardy reklam
fot. unsplash

Autor: PAP
Data: 25-11-2019, 17:22

Porozumienie zakłada, że reklama suplementów diety nie może wprowadzać odbiorów w błąd sugerując, że dany specyfik ma właściwości lecznicze, powoływać się na wizerunek i autorytet lekarza czy farmaceuty, sugerować, że spożycie suplementu może zastąpić zrównoważoną dietę, odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją i wyników badań bez wskazania ich źródła. Ponadto reklamy muszą być oznaczone informacją graficzną z tekstem: "Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych" i nie mogą być emitowane bezpośrednio przy programach dla dzieci.

Podpisana samoregulacja jest owocem prac "okrągłego stołu" zorganizowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Przystępując do porozumienia, branża producentów suplementów zobowiązuje się do stosowania wypracowanych zasad, a nadawcy telewizyjni do emitowania tylko tych reklam, którym będzie towarzyszyć stosowne oświadczenie, że dana reklama spełnia wymogi.

Jak podkreślił przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski, samoregulacja rynku reklam suplementów to bardzo dobry kierunek, lepszy niż twarde ustawowe regulacje, które nie uwzględniają różnych subtelności. "Samoregulacja to jest akt, który ma bardzo demokratyczne podłoże, przez co jest najskuteczniejsza i najtrwalsza" - ocenił.

Dodał, że jest to kolejna samoregulacja pod patronatem KRRiT, która pokazuje odpowiedzialność rynku. "Ostatnio coraz częściej mówimy o reklamie w sposób pejoratywny, że wprowadza nas w błąd, oszukuje. Reklama nie ma jako sama w sobie ani wartości pozytywnej, ani negatywnej. Jest po prostu elementem naszej rzeczywistości. Może być dobra albo zła. Nam wszystkich zależy i powinno zależeć, żeby była reklamą etyczną, służącą dobru ludzi, z którą nie będziemy walczyli" - zaznaczył Kołodziejski. Jak przyznał, reklama suplementów była przedmiotem częstej krytyki.

Zwrócił uwagę, że 72 proc. Polaków stosuje suplementy diety, a wiedzę o nich czerpie z przekazów reklamowych. "Pokażmy prawdę o nich w tych reklamach" - stwierdził. Przypomniał, że w ostatnich latach na temat reklam suplementów wypowiadało się wiele instytucji, m.in. ministerstwo zdrowia i NIK, wskazując na nieprawidłowości.

więcej informacji:

suplementy diety RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.