Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najchętniej e-zakupy robią mieszkańcy województw mazowieckiego i śląskiego

  • Autor: PAP
  • Data: 26-11-2012, 14:12

Mężczyźni częściej niż kobiety kupują przez internet - wynika z opublikowanego w poniedziałek z badania rynku e-commerce. Wskazano, że zakupy online robi 56 proc. mężczyzn i 44 proc. kobiet.

Z badania Nielsen dla empik.com wynika, że zakupy przez internet chętniej robią młodzi - 58 proc. pytanych w grupie wiekowej 18-25 lat zadeklarowało, że kupuje online. Wśród badanych w wieku 26-35 lat takie zakupy robi 26 proc., a w wieku 36-45 lat - 12 proc., natomiast wśród osób starszych niż 46 lat przez internet kupuje tylko 5 proc.

Najczęściej zakupy w sieci robią osoby z wykształceniem średnim - 55 proc. W sieci kupuje także 28 proc. respondentów z wyższym wykształceniem i 16 proc. z podstawowym lub zawodowym. Najchętniej e-zakupy robią mieszkańcy województw mazowieckiego i śląskiego.

W ankiecie zapytano badanych, jakie produkty kupują tylko przez internet, jakie tylko w sklepach tradycyjnych, a które w obu tych miejscach. Tylko za pośrednictwem internetu najchętniej kupowane są: muzyka w formacie mp3 (22 proc. wskazań), e-booki (19 proc.), wycieczki, bilety lotnicze i rezerwacje hotelowe (17 proc.). Zarówno w internecie, jak i tradycyjnych sklepach chętnie kupowane są: ubrania i buty (60 proc.), telefony komórkowe i akcesoria do nich (59 proc.) oraz sprzęt komputerowy (56 proc.). Badani wybierali tradycyjne sklepy, gdy pytano o zakup mebli (52 proc.) oraz wyposażenia wnętrz i perfumy oraz kosmetyki (po 38 proc.).

Wśród zalet zakupów online respondenci najczęściej wymieniali możliwość dostawy do domu (79 proc.), oszczędność czasu (76 proc.), szeroki wybór produktów (75 proc.), możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze (74 proc.) i konkurencyjne ceny (72 proc.).

Osoby, które nie kupują w sieci tłumaczyły to przyzwyczajeniem (57 proc.), a 42 proc. z nich chce dokładnie obejrzeć produkt przed jego zakupem. 37 proc. obawia się, że otrzyma inny produkt niż zamawiany, a 35 proc. respondentów odstraszają potencjalne problemy z reklamacją i gwarancją, 27 proc. zaś obawia się, że nie otrzyma swojego zamówienia.

Jak wynika z danych podanych przez empik.com z powołaniem na report eHandel Polska 2012, w naszym kraju działa 12 tys. sklepów internetowych, o 12 proc. więcej niż w zeszłym roku.

Badanie Nielsen dla empik.com przeprowadzono w dniach 22 czerwca - 2 lipca 2012 na grupie 1328 osób, metodą wywiadów online.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.