Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najlepsze czasy dyskontów w Polsce minęły?

  • Autor: dlahandlu.pl/money.pl
  • Data: 20-10-2017, 10:35
Najlepsze czasy dyskontów w Polsce minęły?
fot. Shutterstock

Eksperci prognozują, że za dwa lata łączna liczba tego typu sklepów zbliży się do 4 tys., a dalszy wzrost będzie oznaczał ryzyko kanibalizacji i w rezultacie spadku zyskowności. Najlepsze czasy dyskonty takie jak Biedronka, Lidl, Netto czy Aldi mają za sobą - wynika z raportu "Wojna dyskontów w Polsce" LZ Retailytics, który cytuje serwis Money.pl.

Z raportu LZ Retailytics wynika, że wyczerpuje się pozytywny efekt, na którym wylansowała się Biedronka. Gdy Aldi i Lidl miały kiedyś w ofercie nawet do 85 proc. marek zagranicznych, nieznanych polskiemu klientowi, Biedronka przekonywała do siebie polskimi produktami, w dobrych cenach.

Teraz polskie produkty mogą przyciągać wtedy, gdy są ekologiczne lub wysokiej jakości. Do tego normą stały się promocje sezonowe czy wprowadzane cyklicznie tygodnie tematyczne, podczas których można kupić produkty z różnych regionów świata. Taka strategia dotyczy przede wszystkim Biedronki i Lidla - czytamy na Money.pl.

Analitycy prognozują, że Netto pójdzie w kierunku dyskontu dla starszych klientów. "Grupa wiekowa 60+ będzie do 2020 roku rosła najszybciej" - czytamy w raporcie LZ Retailytics. Z kolei po Aldi eksperci spodziewają się odejścia od minimalistycznej polityki i skromnego marketingu w kierunku większego rozgłosu i rozszerzenia asortymentu o ponad połowę.

Szacunki zakładają wzrost przychodów czterech dyskontów (Biedronki, Lidla, Aldi i Netto) do poziomu łącznie 20 mld 849 mln euro w 2021 roku, czyli około 88 mld 400 mln zł. Na koniec 2016 roku wyniosły blisko 66 mld 351 mln zł - podaje Money.pl.

Liderem pozostanie Biedronka, która też może liczyć na największy nominalny wzrost przychodów - o blisko 2,6 mld euro. Będzie to jednak stanowić tylko 23-procentowy wzrost w skali 5 lat. Lidl ma szanse poprawić wyniki o 60 proc., ale dalej będzie generował o ponad połowę mniejszą sprzedaż.

Prognozy dla najmniejszej w zestawieniu niemieckiej sieci Aldi, zakładają aż dwukrotny wzrost (+100 proc.) przychodów do 2021 roku. Szacuje się docelowe roczne wyniki Aldi na około 473 mln euro. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH