Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najlepsze czasy dyskontów w Polsce minęły?

  • Autor: dlahandlu.pl/money.pl
  • Data: 20-10-2017, 10:35
Najlepsze czasy dyskontów w Polsce minęły?
fot. Shutterstock

Eksperci prognozują, że za dwa lata łączna liczba tego typu sklepów zbliży się do 4 tys., a dalszy wzrost będzie oznaczał ryzyko kanibalizacji i w rezultacie spadku zyskowności. Najlepsze czasy dyskonty takie jak Biedronka, Lidl, Netto czy Aldi mają za sobą - wynika z raportu "Wojna dyskontów w Polsce" LZ Retailytics, który cytuje serwis Money.pl.

Z raportu LZ Retailytics wynika, że wyczerpuje się pozytywny efekt, na którym wylansowała się Biedronka. Gdy Aldi i Lidl miały kiedyś w ofercie nawet do 85 proc. marek zagranicznych, nieznanych polskiemu klientowi, Biedronka przekonywała do siebie polskimi produktami, w dobrych cenach.

Teraz polskie produkty mogą przyciągać wtedy, gdy są ekologiczne lub wysokiej jakości. Do tego normą stały się promocje sezonowe czy wprowadzane cyklicznie tygodnie tematyczne, podczas których można kupić produkty z różnych regionów świata. Taka strategia dotyczy przede wszystkim Biedronki i Lidla - czytamy na Money.pl.

Analitycy prognozują, że Netto pójdzie w kierunku dyskontu dla starszych klientów. "Grupa wiekowa 60+ będzie do 2020 roku rosła najszybciej" - czytamy w raporcie LZ Retailytics. Z kolei po Aldi eksperci spodziewają się odejścia od minimalistycznej polityki i skromnego marketingu w kierunku większego rozgłosu i rozszerzenia asortymentu o ponad połowę.

Szacunki zakładają wzrost przychodów czterech dyskontów (Biedronki, Lidla, Aldi i Netto) do poziomu łącznie 20 mld 849 mln euro w 2021 roku, czyli około 88 mld 400 mln zł. Na koniec 2016 roku wyniosły blisko 66 mld 351 mln zł - podaje Money.pl.

Liderem pozostanie Biedronka, która też może liczyć na największy nominalny wzrost przychodów - o blisko 2,6 mld euro. Będzie to jednak stanowić tylko 23-procentowy wzrost w skali 5 lat. Lidl ma szanse poprawić wyniki o 60 proc., ale dalej będzie generował o ponad połowę mniejszą sprzedaż.

Prognozy dla najmniejszej w zestawieniu niemieckiej sieci Aldi, zakładają aż dwukrotny wzrost (+100 proc.) przychodów do 2021 roku. Szacuje się docelowe roczne wyniki Aldi na około 473 mln euro. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.