Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Najnowocześniejsze centra handlowe to miejsca tworzone z myślą o przyszłości obecnych i następnych pokoleń

W Polsce, niespełna 40-milionowym kraju, nowoczesne obiekty handlowe notują od 150 do 170 mln odwiedzin miesięcznie. Wniosek jest oczywisty: Polacy kochają centra i parki handlowe i z roku na rok oczekują od nich więcej.

Najnowocześniejsze centra handlowe to miejsca tworzone z myślą o przyszłości obecnych i następnych pokoleń
fot. unsplash.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-11-2019, 14:07

Dla osób zarządzających portfelem nieruchomości komercyjnych jak obiekty handlowe, solidnie przygotowany benchmark jest rzeczą niezbędną w codziennej pracy. - komentuje Grzegorz Grajkowski, Director of Operations Poland, Unibail-Rodamco-Westfield.

Z danych PRCH wynika, iż obroty centrów handlowych w ostatnich 4 latach wzrosły o 14%, szczególnie u operatorów usługowych i gastronomicznych. To jedne z wielu niezbędnych danych, które są na bieżąco monitorowane przez stowarzyszenie branży handlowej i pozwalają na lepsze dopasowanie oferty. To właśnie dzięki danym oraz specjalistycznym sposobom ich pozyskiwania marki mogą tworzyć strategie dostosowane do trendów konsumenckich.

Rynek handlowy nieustannie ewoluuje. Wizerunek obiektów handlowych, który znamy z lat 90-tych i przełomu wieków odchodzi do lamusa. To, co jeszcze kilka lat temu obserwować mogliśmy jedynie w zachodnich metropoliach lub w branżowych magazynach, wkracza wielkimi krokami na rynek polski. Ludzie nie przychodzą już do centrów handlowych tylko na zakupy. Odpowiedzią na ten trend jest filozofia MIX-USED, która wkraczając do Polski sprawiła, że coraz częściej - pod jednym adresem - spotykamy lokale usługowe, gastronomiczne, rozrywkowe, handlowe, a także biurowe czy mieszkalne.

To wszystko sprawia, że nowoczesne obiekty handlowe zmieniają się w miejsca spędzania wolnego czasu, a nie tylko realizacji najczęstszych potrzeb konsumenckich. Przykłady stanowią otwarte niedawno, duże i nowoczesne obiekty: warszawska Galeria Młociny, Forum Gdańsk, Wroclavia czy Galeria Północna w Warszawie. Także obiekty mniejsze takie jak Gemini Park Tychy czy Tkalnia w Pabianicach wpisują się w ten trend. Warto podkreślić, że gruntowne zmiany nie dotyczą tylko nowo budowanych obiektów, ale widoczne się również w centrach istniejących od kilkunastu lat. Większość z nich już przeszła lub przechodzi przebudowy i/lub modernizacje. Warto wspomnieć, że według danych PRCH Retail Research Forum w 2018 roku oraz w I połowie (H1) 2019 wśród nowo oddanej powierzchni handlowej 15% stanowiły przebudowy obiektów już istniejących. Za przykład nowoczesnych i spektakularnych przebudów podać można chociażby ogromną rozbudowę Atrium Promenada w Warszawie, CH Platan w Zabrzu czy Blue City również w stolicy. W efekcie przebudowy i/lub modernizacji powstają obiekty dostosowane do współczesnych potrzeb klientów; oferujące szeroką gamę możliwości spędzania wolnego czasu. Są to obiekty zaprojektowane z dbałością o grupy klientów ze szczególnymi potrzebami (osoby niepełnosprawne, osoby starsze, rodziny z dziećmi w różnym wieku etc.), a także uwzględniają współczesne standardy zrównoważonego budownictwa (np. Certyfikacja BREEAM). 

więcej informacji:

PRCH RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Helka 2019-11-05 13:42:37
    Podoba mi się że teraz w galeriach jest znacznie więcej atrakcji niż było kiedyś. Np galeria młociny organizuje koncerty muzyki klasycznej w niedziele.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.74.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.