Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najtańszy Koszyk: Badanie cenowe najtańszej oferty sieci handlowych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-06-2012, 14:43

Handel detaliczny w Polsce to jedna z bardziej dynamicznych branż. Podążając za tymi zmianami zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowego projektu - Najtańszy Koszyk dlahandlu.pl. Prezentuje on najtańszą ofertę 20 popularnych sieci sklepów, zlokalizowanych na Górnym Śląsku. Najtańszy Koszyk zawiera 40 produktów marek własnych lub najtańszych marek producenckich dostępnych w danej sieci oraz produktów świeżych. Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym badaniem.

Liderem cenowym w aktualnym, czerwcowym zestawieniu została sieć hipermarketów Auchan, gdzie 40 podstawowych produktów, w tym pieczywo, owoce, warzywa i nabiał kupimy za 132,52 zł.

W przedziale od 140 do 150 zł ofertę przedstawiło pięć sieci, w tym najpopularniejsze dyskonty oraz dwie sieci hipermarketów: Carrefour (142,73 zł), Lidl (147,15 zł), Netto (147,55 zł), Biedronka (148,29 zł), Tesco (148,47 zł). Takie zbliżenie cenowe pięciu sieci handlowych pokazuje, że wbrew schematom główna linia podziału nie przebiega na linii dyskonty - hipermarkety.

W przedziale 150 -160 zł za 40 produktów z Najtańszego Koszyka zapłacimy w Kauflandzie (151,48 zł), Aldim (155,24 zł) oraz Realu (156,41 zł).
Z kolei od 160 do 170 zł zapłacimy w E.Leclerc (161,28 zł), Intermarche (162,15 zł) oraz Stokrotce (168,64 zł).

Sieci delikatesów przedstawiły ofertę na poziomie ponad 175 zł. I tak w Bomi jest to 176,96 zł, Piotr i Paweł (178,67 zł), Alma (181,12 zł) oraz Delima (186,06 zł).

Najdroższe zakupy w ramach Najtańszego Koszyka zrobimy w sieci Żabka, gdzie wydamy na 40 produktów z podstawowej oferty 245,40 zł. Jednocześnie trzeba dodać, że Żabka to sklep na małe zakupy, gdzie najpopularniejszy rachunek nie przekracza kilkunastu złotych. Oznacza to, że między najtańszą a najdroższą siecią w zestawieniu różnica za podobne zakupy sięga ponad 112 zł.

Porównanie cen w ramach Najtańszego Koszyka pochodzi z 15 czerwca 2012 roku.

W badaniu nie uwzględniono sieci Polomarket, Lewiatan i Społem, których badania pochodzą z końca maja 2012.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Adam 21-06-2012, 19:42:
Żabka najdroższa. Marża pewnie ze 100% Fundusz Mid Europa dla brytyjskiej korony zarabia na kolonii jaka jest Polska. Piwsko,faje,śmieciowe jedzenie. To wciskają w tych zielonych sklepikach. Ciekawe komu sprzedadzą teraz ta sieć. I kto będzie korzystał z niewolniczej pracy ajenta i zatrudnianego przez niego pracownika na śmieciowej umowie. Tak się robi kasę w Polsce! 5% marża od obrotu, 10 tyś zł koszty miesięcznie jak żyć Panie Prezesie Roszyk?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH