Największe firmy handlowe zwiększają zyski i sprzedaż

Rywalizujące na rynku hurtowym i detalicznym spożywcze firmy mają za sobą trzy udane kwartały 2009 r. Emperia zwiększyła zysk o 10 mln zł do ponad 52 mln zł, a Eurocash z 55 mln zł do 65 mln. Wzrosły też przychody ze sprzedaży. Obroty Emperii zwiększyły się z 3,9 mld do 4,1 mld a Eurocasha 4,5 mld do 5 mld zł. Dobrze wypadła również sieć Bomi - informuje Puls Biznesu.
W pierwszych trzech kwartałach Bomi zwiększyło przychody ze sprzedaży z 520 mln zł do ponad 1 mld zł. Zysk netto skoczył z 9 mln zł do 27 mln zł.
Jak informuje Puls Biznesu spółki z branży, mimo dobrych wyników, dmuchają na zimne i w swoich raportach wspominają o zagrożeniach. Bomi wskazuje na konkurencję ze strony silnych kapitałowo sieci handlowych oraz ryzyko zmian kursu walut.
Eurocash wspomina m.in. o cenach paliw i potencjalnym wzroście kosztów logistyki oraz o kosztach płac i potencjalnej presji na podniesienie zarobków - informuje Puls Biznesu.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!